شناسهٔ خبر: 14908068 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان غذا و دارو - قدیمی | لینک خبر

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو:

ثبت80 هزار قلم تجهیزات پزشکی در سامانه سازمان غذا و دارو/ رصد و کنترل تجهیزات پزشکی در سطح عرضه سراسر کشور

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: از تعداد 120 هزار قلم تجهیزات پزشکی،80 هزار قلم تجهیزات پزشکی از اردیبهشت ماه سالجاری تا به امروز در سامانه TTAC ثبت شده و کد IRC دریافت کرده اند.

صاحب‌خبر -

دکتر محمود بیگر، مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو  " ایفدونا " گفت: با تفویض اختیار و امضاء ریاست سازمان غذا و دارو و ابلاغ آن به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی،  رصد تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح عرضه سراسر کشور شدت می یابد.

وی افزود: برای مبارزه با کالاهای قاچاق، یکی از مهم ترین موضوعاتی که در حال انجام است سامانه TTAC می باشد که کالایی خارج از این سامانه نمی تواند وارد کشور شود مگر از راه های غیر قانونی و قاچاق که اختیار این موضوع بر عهده ما نمی باشد.

دکتر بیگلر اظهار داشت: سامانه TTAC متصل به گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق و سازمان غذا و دارو و از طرفی هم به سازمان ثبت احوال و وزارت صنعت و معدن می باشد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: از تعداد 120 هزار قلم تجهیزات پزشکی،80 هزار قلم تجهیزات پزشکی از اردیبهشت ماه سالجاری تا به امروز در سامانه TTAC ثبت شده  و کد IRC دریافت کرده اند که بعد از اتمام این مرحله به مرحله کدینگ می رسیم که تمامی شرکت های وارداتی و تولید کننده باید محصولات خود را به کد مشخصی که ما به آن ها اعلام می کنیم مجهز کنند  که تمام محصولات آن ها دربازار با این کد قابل شناسایی خواهد بود که این هم یکی مسیر کاملا شفاف برای مبارزه با قاچاق می باشد.

دکتر بیگلر در پایان گفت: مواردی که مطرح شد مهم ترین فعالیت های این اداره کل در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق است که لازم به یادآوری است برای مبارزه با قاچاق سازمان های دیگر نیز باید همکاری داشته باشند تا بتوانیم در این مسیر موفق شویم هر چند که سامانه سازمان غذا و دارو و اقدامات کنترلی ما می تواند برای مبارزه با قاچاق بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

 


نظر شما