شناسهٔ خبر: 14907847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار کرمان:

پرونده آثار "قلعه دختر" و "قلعه اردشیر" برای ثبت جهانی در حال آماده‌سازی است

R7860/P1357

استاندار کرمان با بیان اینکه پرونده آثار قلعه دختر و قلعه اردشیر برای ثبت جهانی در حال آماده شدن است‌ گفت: استان کرمان ظرفیت‌های بالایی در حوزه میراث فرهنگی دارد و هم اکنون از ۵ اثری که در کشور به ثبت جهانی رسیده سه مورد آن متعلق به کرمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کرمان سه اثر دیگر نیز در دستور کار سازمان میراث فرهنگی کشور دارد.

استاندار کرمان بیان کرد: پرونده آثار  قلعه دختر و قلعه اردشیر برای ثبت جهانی در حال آماده شدن است.

وی با بیان اینکه یکی از خانه‌های قدیمی کشور در حال مرمت و بازسازی است افزود: بازار کرمان که بزرگ‌ترین راسته بازار کشور در استان کرمان است در دستور کار قرار دارد و خانه حاج آقا علی رفسنجان هم اکنون در حال مرمت است.

استاندار کرمان بیان کرد: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه میراث فرهنگی دارد و هم اکنون از 5 اثری که در کشور در سه سال اخیر به ثبت جهانی رسیده سه مورد آن متعلق به استان کرمان است.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه اخیر بیش از 16 هزار نفر گردشگر خارجی به استان کرمان سفر کرده‌اند افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال 50 هزار نفر گردشگر خارجی داشته باشیم که این فرصت بسیار خوبی برای مردم کرمان در حوزه گردشگری است و امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های واقعی استان را به مردم معرفی کنیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی که بخشی از آن مربوط به گردشگری است چند پروژه از جمله هتل ستاره بام کرمان که 70 درصد جاده دسترسی آن پیشرفت داشته و تا 2 ماه آینده نیز کامل می‌شود در دستور کار داریم.

وی افزود: هم‌اکنون هتل 5 ستاره سیرجان در جال اجرا است و کاروانسرای وکیل کرمان که بیش از 20 سال گرفتار دعوای حقوقی بود تقریبا رای نهایی آن صادر شد و در چند ماه آینده می‌توانیم یک مرکز اقامتی بسیار خوبی در شهر کرمان داشته باشیم.

رزم‌حسینی اظهار داشت: کُنار صندل جیرفت که تمدن بزرگ جیرفت و حکایت از 6 هزار سال تمدن دارد اکتشافات آن ادامه پیدا می‌کند که این نیز کار بسیار بزرگی است.

استاندار کرمان تصریح کرد: کنفرانس جهانی تمدن جیرفت کرمان را با کارشناسان داخلی و خارجی مشترک با میراث فرهنگی، استانداری کرمان و کتابخانه ملی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به 3 طرح گردشگری در سه سال اخیر در استان کرمان گفت: از جمله طرح پارک ملی خبر که برای اولین بار در دنیا اتفاق افتاده است حدود 175 هکتار وسعت دارد که از دو سال پیش توسط سرمایه‌گذار این بخش مشاور خارجی جذب کرده و از شرکت‌های نامدار جهانی که در این حوزه تخصص دارند کار مطالعاتی آن تمام شده و در آینده بسیار نزدیک عملیات اجرای آن با حضور معصومه ابتکار انجام می‌شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در پارک ملی خَبر بافت سالیانه 20 هزار گردشگر خارجی جذب شود عنوان کرد: کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند گردشگران خاصی هستند که این یک کار جدیدی است که ما در استان و برای اولین بار در کشور با سرمایه‌گذاری 3 میلیارد تومان در چندین فاز کار آن را شروع کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما