شناسهٔ خبر: 14898055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

همزمان با هفته دولت انجام شد؛

افتتاح دانشکده داروسازی مشهد با حضور وزیر بهداشت

ایلنا: دانشکده داروسازی مشهد همزمان با هفته دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آئین بهره برداری از این پروژه گفت: 97 درصد داروهای مصرفی کشور در داخل تهیه می شود و ایران در این زمینه به مرز خودکفایی رسیده است.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: وضعیت صنعت داروسازی کشور یکی از صنایع پیشتاز در حوزه سلامت است و با ساخت و تهیه داروهای مختلف در کشور از ورود 350 میلیون دلار دارو خارجی جلوگیری کنیم.

وی افزود: در دولت یازدهم، 11 میلیون نفر بیمه شدند و از خدمات درمانی و سلامت بهره می برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشکده داروسازی مشهد در 4 بلوک در زمینی به مساحت 24 هزارو 975 مترمربع در مدت یکسال ساخته شده است.

دکتر مصطفی محرابی بهار افزود: این دانشکده با بیش از 18 هزار متر مربع در4 طبقه و 411 هزار میلیارد ریال اعتبار ساخته شده وبه بهره برداری رسیده است.

وی گفت: همزمان با هفته دولت۳۲ طرح آموزشی، بهداشتی، درمانی و خدماتی به بهره برداری می رسد.

دکتر محرابی بهار افزود: احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی باخرز، توسعه و بازسازی بلوک زایمانی بیمارستان امام رضا(ع)، توسعه و بازسازی بلوک زایمانی بیمارستان امام خمینی(ره) ، بازسازی بلوک زایمانی بیمارستان های ثامن الائمه(ع)، حضرت ولی عصر (عج)، شریعتی، خاتم الانبیاء(ص)، بیمارستان ۲۲ بهمن و توسعه و بازسازی بلوک های زایمانی بیمارستان های قائم(عج) ، شهید هاشمی نژاد از جمله این طرح ها است.

او گفت: وی بازسازی بخش های بستری بیمارستان های شهید هاشمی نژاد و طالقانی و بازسازی و بهره برداری از مرکز بهداشتی درمانی شهید جمشیدیان طرقبه، بازسازی و بهره برداری از مرکز بهداشتی درمانی شاندیز، بازسازی پایگاه سلامت چهارده معصوم، بازسازی پایگاه سلامت التیمور، بازسازی بخش جراحی یک بیمارستان امید و بازسازی بخش سی تی اسکن بیمارستان شریعتی را از دیگر طرحهای به بهره برداری رسیده است رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این طرح ها در مشهد، باخرز، درگز، چناران، بردسکن، تایباد، خواف، طرقبه و شاندیز به بهره برداری رسید و برای اجرای این طرحها از محل اعتبارات ملی، استانی و منابع داخلی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در مراسم افتتاح دانشکده داروسازی مشهد، رشیدیان استاندار خراسان رضوی و مدیران اجرایی استان نیز حضور داشتند.

نظر شما