شناسهٔ خبر: 14571428 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

بزرگداشت دکتر امیربانو کریمی در انجمن آثار و مفاخر

آیین بزرگداشت بانوی فاضل و توانا، دکتر امیربانو کریمی از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
 
امیربانو کریمی
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قصد دارد به پاس خدمات ارزشمند علمی و فرهنگی بانوی فاضل و توانا ، دکتر امیربانو کریمی، استاد دانشگاه تهران و چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی، آیین بزرگداشتی را با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش برگزار کند.

امیربانو کریمی، زاده ۱۳۱۰ خورشیدی در تهران، استاد ادبیات فارسی و متخصص در سبک هندی و صائب‌شناسی است. او در سال ۱۳۸۳ به‌عنوان چهره ماندگار حوزه زبان و ادبیات فارسی برگزیده شد.
 
چهار جلدی «تصحیح انتقادی قسم دوم و سوم جوامع الحکایات و لوامع الروایات»، «جمع‌آوری و حاشیه‌نویسی و تعلیق دیوان امیری فیروزکوهی»، «طرح دو بیت و دویست و یک غزل از دیوان صائب تبریزی»، «تصحیح دیوان حکیم فیاض لاهیجی» و «منتخب حدیقه الحقیقه حکیم سنایی» بخشی از آثار این پژوهشگر و چهره برجسته ادبی است.
 
آیین بزرگداشت امیربانو کریمی، چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی، از ساعت 17 و 30 دقیقه روز سه‌شنبه 26 مردادماه در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره 71 برگزار می‌شود.
 
 

نظر شما