شناسهٔ خبر: 13741054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبرداد:

بندر شهید کلانتری چابهار مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بندر شهید کلانتری چابهار مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنادر و کشتیرانی، بهروز آقایی اظهار داشت: پیرو مکاتبات صورت گرفته استانداری سیستان و بلوچستان با وزارت کشور بندر شهیدکلانتری چابهار علاوه بر مبادی عبور و مرور کالا به عنوان مرز مجاز دریایی مسافری شناخته شد.

وی گفت: با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌ها استان سیستان و بلوچستان و سابقه مراودات اقتصادی و فرهنگی با کشور عمان ضرورت راه‌اندازی خط مسافری بین چابهار – مسقط از اولویت‌های کاری سازمان بنادر و دریانوردی در بندرچابهار است که خوشبختانه با پیگیری‌های مقامات استانی صدور مجوز مرز مجاز دریایی مسافری از طریق وزارت کشور ابلاغ شد.

آقایی تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی، بازرگانی و گردشگری با کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس و دریای عمان از سیاست‌های راهبردی دولت جمهوری اسلامی برای همکاری پایدار در اقتصاد منطقه است.

وی تاکید کرد: امنیت و اقتصاد دو مقوله مهم توسعه هر کشور است و بندر چابهار در این راستا پیشتاز وضعیت معیشتی مردم منطقه و خصوصاً محور شرق خواهد بود.

آقایی افزود: پشتوانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نگاه کلان نظام است که خوشبختانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی مراحل پایانی خود را می‌گذراند و در صورت سپری کردن مناسبات سیاسی در وضعیت فعلی ما شاهد راه‌اندازی اسکله‌ها با مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا در پایان امسال هستیم.

وی افزود: نگاه ما در مورد فعالیت بندرچابهار نگاه صنفی و جزیره‌ای نیست بلکه یک نگاه فرا ملی است به همین منظور راه‌اندازی خط مسافری بین چابهار - عمان که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی در مورد وضعیت سالن مسافری گفت: در حال حاضر آماده‌سازی سالن را به اتمام رسانده‌ایم و در حال نصب سیستم سرمایشی، نصب کانترها، صندلی‌ها، سیستم مخابراتی و طراحی چگونگی استقرار دستگاه‌های مرتبط با مسافر هستیم.

نظر شما