شناسهٔ خبر: 13327811 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پوتین و یونکر در مسکو با یکدیگر دیدار می‌کنند/ رئیس کمیسیون اروپا به روسیه سفر می‌کند

بین الملل > اروپا - رئیس کمیسیون اروپا هفته آینده در جریان یک همایش اقتصادی در سن پترزبورگ با رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، سخنگوی اتحادیه اروپا امروز جمعه در سخنانی در یک کنفرانس خبری ضمن تایید دیدار ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی هفته آینده، تاکید کرد: یونکر همان طور که قبلا نیز اعلام شده بود، در همایش بین المللی اقتصادی در سن پترزبورگ شرکت خواهد کرد.

این نخستین دیدار یونکر و پوتین از نوامبر 2014 میلادی به شمار می رود. روابط روسیه و اتحادیه اروپا از زمانی که کشورهای اروپایی توافقنامه تجاری را با اوکراین امضا کردند و همین طور اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود، به شدت متشنج شده است.

روسیه و اتحادیه اروپا طی دو سال گذشته تحریمهای متقابلی را علیه یکدیگر اعمال کرده اند. یونکر در ماه اکتبر از بهبود روابط با روسیه صحبت کرد و گفت: سیاست اتحادیه اروپا در خصوص روسیه، نباید از سوی واشنگتن دیکته شود.

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: یونکر به طور شفاف اعلام کرده است که سفرش به روسیه موجب تغییر موضع اتحادیه اروپا نخواهد شد. می توانم به شما اطمینان دهم که سفر یونکر به سن پترزبورگ موجب نرمش مواضع اروپا نخواهد شد.

پذیرش دعوت کرملین از سوی یونکر با مخالفت و انتقاد شدید برخی مقام های سیاسی کشورهای اروپایی روبرو شده است. این مقام های سیاسی اروپایی نگران آن هستند که سفر یونکر به روسیه، تلاش ها برای حفظ تحریمها علیه مسکو را تضعیف خواهد کرد.

۵۰۵۰

نظر شما