شناسهٔ خبر: 12941604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

طالبان رهبر جدید انتخاب می‌کند؛ گزینه اول: سراج‌الدین حقانی

با وجود آن که روز گذشته، طالبان خبر مرگ ملا اختر منصور، رهبر این جریان را تکذیب کرد، اما از روز گذشته کار انتخاب جانشین وی را آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، شورای رهبری طالبان از روز گذشته و بعد از حمله پهپاد آمریکایی به رهبر این جریان تروریستی، کار بررسی انتخاب جانشین ملااختر را آغاز کرده است.

روز شنبه، پهپاد آمریکایی در نواحی مرکزی افغانستان و پاکستان، خودرویی رو هدف قرار دادند که گفته می‌شد ملااختر منصور در آن حضور داشته است. با وجود آن که، آمریکا و افغانستان اعلام کردند که ملااختر کشته شده است اما طالبان ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که به زودی پیامی مبنی بر زنده ماندن وی را منتشر خواهد کرد.

یک منبع در درون شورای رهبری طالبان به رویترز گفته است که یکی از مباحثی که روز گذشته در جلسه این شورا انجام شده است، بحث جانشینی رهبری طالبان بوده است. به گفته وی، از جمله افرادی که صلاحیت و شرایط وی برای رهبری طالبان مورد بررسی قرار گرفت، سراج‌الدین حقانی بوده است.

حقانی، که دولت آمریکا برای سر او 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است احتمالا به دلیل نوع اعتقاداتش، دشمنی بیشتری با نیروهای افغان و آمریکایی پدید خواهد آورد.

نظر شما