شناسهٔ خبر: 1280099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر:

۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۸۰۰ هکتار از باغات آذرشهر از دست رفته است

اما با تلاش مدیریت جهادکشاورزی آذرشهر و باغداران منطقه افت تناژ شدیدی نداشته ایم.

صاحب‌خبر -

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر اعلام کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۸۰۰ هکتار از باغات آذرشهر از دست رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات در عین حال اظهار داشت: اما با تلاش این مدیریت و باغداران منطقه افت تناژ شدیدی نداشته ایم.

وی با بیان اینکه آذرشهر در مقطعی قطب تولید محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی بود افزود: به رغم خشکسالی های اخیر باید بگوئیم این شهرستان هم اکنون قطب تولید نهال به عنوان پایه برای باغات است.

طلوع حیات افزود: با در نظر گرفتن مقدار کل نهال تولیدی استان در سال جاری به میزان یک میلیون و ۸۴۵ هزارو ۹۵۰ اصله، ۳۵ درصد آن معادل ۶۴۴ هزارو ۲۰۰ اصله در این شهرستان تولید و علاوه بر رفع نیاز داخلی شهرستان بیش از ۹۰درصد آن به دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های پنجم توسعه، شهرستان آذرشهر با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی یکی از مهم‌ترین آیتم‌ های تغییر الگوی کشت در منطقه و حوزه دریاچه ارومیه را دارد که، احداثنهالستان و تولید نهال از آن جمله می‌باشد که می‌تواند به دلیل افزایش بهره وری از منابع آب و زمین و بازده اقتصادی بالا جایگزین مناسبی در زمینه فعالیت های کشاورزی باشد که در این زمینه برنامه‌های دیگری نیز توسط مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در حال تدوین بوده و در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.

نظر شما