شناسهٔ خبر: 12078431 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی انصارالله یمن:

عدم پایبندی سعودی ها به آتش بس به روند صلح ضربه می زند

سخنگوی انصارالله یمن عدم پایبندی به آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز به یمن را موجب ضربه خوردن روند صلح این کشور و کاهش موفقیت مذاکرات دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه اظهار داشت که عدم پایبندی به آتش بس از سوی رژیم سعودی و مزدوران آن موجب ضربه به روند صلح در یمن شده و فرصت برگزاری مذاکرات و موفقیت آن را کاهش می دهد.

عبدالسلام تداوم بمباران هوایی و پیشروی های نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در برخی از جبهه ها را که روز دوشنبه علیرغم اجرایی شدن آتش بس در یمن صورت گرفته است، محکوم کرد.

وی تصریح کرد که تفاهمات جامع برای توقف کامل اقدامات نظامی روز یکشنبه انجام شده و کمیته های محلی برای نظارت بر آتش بس در استان های الجوف، مارب، تعز، البیضاء، شبوه و الضالع تشکیل شده است.

در همین حال منابع یمنی از بیش از ۴۰ مورد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی در صنعاء و دیگر استان های یمن از زمان آغاز اجرای آتش بس در این کشور خبر دادند. این در حالی است که «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف متجاوز عربستان سعودی شامگاه یکشنبه قبل از آغاز اجرای آتش بس اعلام کرده بود که این ائتلاف به آتش بس پایبند خواهد بود.

لازم به ذکر است آتش بس در یمن از ساعت ۰۱:۳۰ بامداد دوشنبه به وقت تهران به مرحله اجرا درآمد و قرار است که ۱۸ آوریل جاری (۳۰ فروردین) نیز مذاکرات یمنی‌ها در کویت آغاز شود.

 

 

نظر شما