شناسهٔ خبر: 11437706 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کائنات | لینک خبر

اخبار ستون

صاحب‌خبر - تصویب کلیات
آیین نامه هدایت تحصیلی
گروه اجتماعی : مدیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب کلیات آئین نامه هدایت تحصیلی خبر داد و گفت: ساعت درس ریاضی علوم انسانی و معارف اسلامی نیز افزایش یافت.
مهدی نوید ادهم درباره جزییات جلسه نهصد و بیست و ششمین  جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضا روز دوشنبه تشکیل شد.
وی با بیان اینکه جدول دروس شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در این حلسه بررسی و نهایی شد، افزود: موضوع درس ریاضی برای رشته علوم انسانی و رشته علوم و معارف اسلامی نیز مورد تأیید قرار گرفت وافزایش ساعات این درس در این دو رشته از تاکیدات اعضای شورا بود لذا ساعت درس ریاضی پایه دهم برای رشته علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی از 2 ساعت به 3 ساعت افزایش یافت.
مدیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آئین‌نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت، گفت: آئین‌نامه هدایت تحصیلی مطرح و کلیات آن تصویب شد.
وی خاطر نشان کرد: مؤلفه‌های انتخاب رشته و شاخه در جلسه آینده شورای عالی آموزش پروش بررسی می گیرد.

امکان پرداخت مرحله ای جرایم معوقه رانندگی در سایت راهور
گروه اجتماعی : رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی امکان پرداخت نوبه ای یا مرحله ای جرایم رانندگی را در سایت راهور ۱۲۰ فراهم کرده است.
سرهنگ احمد کریمی اسد در خصوص درخواست هموطنان مبنی بر ایجاد نوعی تسهیلات برای پرداخت مرحله ای یا نوبه ای جرایم معوقه رانندگی بیان داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در راستای خدمات رسانی بیشتر به هموطنان و در پاسخ به این درخواست شرایطی را در سایت راهور ۱۲۰ فراهم کرده تا امکان پرداخت نوبه ای یا مرحله ای جرائم رانندگی فراهم شود.
وی ادامه داد: برای بهره گیری از این ظرفیت که نوعی خدمت رسانی غیرحضوری به صورت سهل و آسان محسوب می شود، لازم است هموطنان با ورود به سایت راهور ۱۲۰ در قسمت بالای سایت، سمت راست صفحه که انواع خدمات غیرحضوری پلیس راهور وجود دارد، قسمت استعلام تخلفات رانندگی را فعال کرده و با استفاده از اطلاعات کارت خودرو و کد امنیتی اعلام ریزمیزان تخلفات پلاک وسیله نقلیه به همراه تمامی مشخصات برای هر ردیف تخلف را مشاهده کنند.
رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در این بخش مجددا در قسمت بالا سمت راست صفحه ،نحوه پرداخت نیز درج شده است که به کاربر اجازه می دهد جرائم رانندگی خود را به صورت انتخابی و مرحله ای پرداخت کنند .

امور پرورشی در مدارس تکنولوژیک می‌شود
گروه اجتماعی : معاون پرورشی و تربیت وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه رشد تکنولوژی به ویژه در بین نسل جوان، از این پس امور پرورشی تکنولوژیک می شود.
حمیدرضا کفاش در همایش گرامیداشت روز امور تربیتی با عنوان «راهوران تربیتی، سفیران همدلی و هم زبانی» که پیش از ظهر امرز در سالن امام علی(ع) اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی به ویژه در میان نسل جوان برای عمق بخشی به آموزش های پرورشی و تربیتی مربیان این حوزه باید با تکنولوژی روز آشناتر شوند.
وی با اشاره به حضور ۱۷ هزار مشاور تربیتی، ۴۵ هزار مربی و ۲۲ هزار معاون پرورشی و تربیتی در مدارس کشور گفت: اصلی ترین برنامه در معاونت پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۵ تغییر نقش مربیان تربیتی به راهبران تربیتی است. وی به نقش مهم ۱۰۰ هزار نفر خانواده حوزه پرورشی در جمع یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری خانواده آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: آموزش های حوزه فضای مجازی، آشنایی با طرز فکرهای جوانان و شیوه برخورد مناسب و روانشناسانه با دانش آموزان از برنامه های سال آینده فعالان عرصه امور پرورشی در مدارس است.
معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش به برنامه های دانش آموزی هم اشاره کرد و افزود: توسعه و تقویت تَشکل های دانش آموزی، تَشکل بسیج، انجمن اسلامی دانش آموزی، گروه های پیشتازان و فرزانگان، جمعیت جوانان هلال احمر و ارتقا سطح کیفی شوراهای دانش آموزی از جمله برنامه های سال ۹۵ است.

نظر شما