شناسهٔ خبر: 6486352 - سرویس سیاسی
منبع: لیزنا | لینک خبر

بیست و ششمین یادداشت مختارپور

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدام نهاد در سال 91

لیزنا

علیرضا مختارپور در آخرین یادداشت خود ضمن اشاره به به پايان يافتن مراحل گزينش داوطلباني كه شكايت آنان در كميته بررسي آزمون سال 1391 وارد تشخيص داده شده، جزئياتي از وضعيت نهايي اين داوطلبان را تشريح كرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش لیزنا، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یادداشت بیست و ششم خود ضمن تبریک فرا رسیدن عيد سعيد فطر و آرزوي توفيق و سعادت در سال جديد عبادي، با اشاره به پايان يافتن مراحل گزينش داوطلبيني كه شكايت آنان در كميته بررسي آزمون سال 1391 وارد تشخيص داده شده، در تشريح ترتيب مراحل اين گزينش تصريح كرد: «مراحل گزينش به شرح زير طي شد: دريافت مدارك و تشكيل پرونده، استعلام از مراجع ذي صلاح و بانك اطلاعاتي هيأت عالي گزينش، درخواست و دريافت پرونده گزينش داوطلباني كه در دستگاه‌هاي ديگر پرونده گزينشي دارند، تحقيقات از داوطلبان در سطح 31 استان و 163 شهرستان توسط رابطين محترم استان‌ها، مصاحبه داوطلبان توسط مصاحبه‌گران آموزش ديده و مورد تأييد هيات عالي گزينش، ارزيابي پرونده گزينش، صدور رأي توسط اعضاي هسته گزينش، اعلام رأي هسته گزينش در تاريخ 94/4/23»

 

مختارپور در ادامه اين يادداشت ضمن تشريح وضعيت 283 داوطلب معرفي شده به كميته بررسي آزمون 91 نهاد، از استخدام 263 نفر از اين تعداد به صورت پيماني خبر داد و خاطرنشان كرد: با اشتغال يك نفر از داوطلبين به صورت قراردادي يك ساله موافقت به عمل آمده و 3 نفر از داوطلبان نيز با توجه به بند 2 ماده 2 قانون گزينش (التزام عملي به احكام اسلامي) واجد شرايط عمومي تشخيص داده نشده‌اند و در نتيجه با اشتغال آنها موافقت به عمل نيامده است.

 

دبيركل نهاد در بخش ديگري از يادداشت بيست و ششم خود ضمن اشاره به عدم دريافت پاسخ استعلام 9 نفر از داوطلبان از مراجع ذيصلاح، اقدام در خصوص وضعيت استخدامي آنها را بلافاصله پس از دريافت پاسخ استعلام عنوان و اضافه كرد: «طبق پيگيري‌هاي انجام شده حداكثر تا بيستم مردادماه، نتيجه مربوط به اين 9 نفر كه بنا بر شواهد موجود اكثريت قريب به اتفاق آنان پذيرفته خواهند شد، اعلام مي شود.»

 

وي همچنين با اعلام انصراف 7 نفر از داوطلبان در اشتغال در نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور يادآور شد: «از امروز تا پانزدهم مرداد ماه سال جاري دعوت نامه هاي مربوط به حضور در نهاد و انجام مراحل اداري استخدام براي پذيرفته شدگان ارسال مي شود و سپس تمامي آنها در همايش توجيهي ـ آموزشي يك روزه در تهران شركت و پس از آن شروع به خدمت خواهند كرد.»

 

فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 91 در این لینک در دسترس است.

 

متن یادداشت علیرضا مختارپور به شرح زیر است:

 

به نام آن که جان را روشنی داد

کتابداران و همکاران عزیز و گرامی


با اهداء سلام و احترام و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان فرا رسیدن عید سعید فطر که به تعبیر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی:


«هر عید فطری، برای انسانِ مسلمانِ آگاهِ هوشیار، می تواند یک روزِ عیدِ حقیقی باشد. روز شروعِ دوباره  ی زندگی معنوی و روحی؛ مثل بهار برای گیاهان و درختان. انسانی که ممکن است در طول سال دچارِ انواع آلودگیها و گناهان شود، و انسانی که بر اثر هوایِ نفس و خصلتها و صفات زشت، خود را تدریجاً از ساحتِ رحمتِ الهی دور کرده است، هر سال از طرف پروردگار عالم از یک فرصت استثنایی برخوردار می شود و آن فرصت، ماهِ مبارکِ رمضان است. در طول ماه رمضان، دلها نرم می شود، روحها تلألؤ و درخشندگی پیدا می کند، انسانها آماده ی قدم نهادن در وادیِ رحمتِ خاصه ی الهی می شوند و هر کس به قدر استعداد، همّت و تلاش خود، از ضیافت عظیم الهی برخوردار می گردد. بعد از آن که این ماه مبارک به پایان رسید، روزِ شروعِ سال جدید، روز عید فطر است. یعنی روزی که انسان می تواند با استفاده از دستاوردهای ماه رمضان، راه مستقیم الهی را پیش گیرد، و از کج راهه ها پرهیز کند».


است را به شما عزیزان تبریک می گویم و برای شما در سال جدید عبادی آرزوی توفیق و سعادت دارم.
بحمدالله و با لطف و عنایت خداوند متعال و همکاری جمع کثیری از همکاران و تلاش فوق العاده سنگین و فشرده توسط هستة گزینش نهاد و با استفاده از توان همکارانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها و دستگاه‌های مسئول مراحل گزینش داوطلبینی که شکایت آنان در کمیتة بررسی آزمون سال 1391 وارد تشخیص داده شده بود به پایان رسید که گزارش مختصر نتایج به این شرح به اطّلاع عموم می رسد. لازم به توضیح است که تعداد شکایات وارد تشخیص داده شده 283 بوده است که قبلاً به اشتباه 282 اعلام شده بود.


الف) مراحل گزینش به شرح زیر طی شد:
1.دریافت مدارک و تشکیل پرونده
2.استعلام از مراجع ذی صلاح و بانک اطّلاعاتی هیأت عالی گزینش
3.درخواست و دریافت پرونده گزینش داوطلبانی که در دستگاه‌های دیگر پرونده گزینشی دارند.
4.تحقیقات از داوطلبان در سطح 31 استان و 163 شهرستان توسط رابطین محترم استان‌ها
5.مصاحبة داوطلبان توسط مصاحبه گران آموزش دیده و مورد تأیید هیات عالی گزینش
6.ارزیابی پرونده گزینش
7.صدور رأی توسط اعضای هستة گزینش
8.اعلام رأی هستة گزینش در تاریخ 23/4/94


ب- نتایج حاصل از مراحل فوق به این شرح می باشد.
1.از مجموع 283 داوطلب معرفی شده تعداد 263 به صورت پیمانی موافقت به عمل آمده که تعداد 23 از آنها با تذکّر یا تعهّد و یا سیر مطالعاتی موافقت به عمل آمد که در تمدید قرارداد آنها می بایست نظر گزینش اخذ گردد.


2.با اشتغال یک نفر از داوطلبین به صورت قراردادی یک ساله موافقت به عمل آمد.


3.تعداد 3 نفر از داوطلبان با توجه به بند 2 ماده 2 قانون گزینش ( التزام عملی به احکام اسلامی ) واجد شرایط عمومی تشخیص داده نشده و با اشتغال ایشان موافقت به عمل نیامد.


تبصره : طبق قانون گزینش کشور این 3 نفر در صورتی که به رأی صادره اعتراض دارند پس از تماس نهاد با ایشان می توانند حداکثر ظرف دو ماه از زمان ابلاغ رأی با تکمیل فرم تجدید نظر و ارائه دلایل و مستندات اعتراض خود را تکمیل نمایند تا پرونده آنان مورد تجدیدنظر قرار گیرد.


4.تعداد 9 نفر از داوطلبان به علت عدم دریافت پاسخ استعلام از مراجع ذی صلاح در این مرحله
اعلام  نظر نگردیده اند و به محض دریافت پاسخ استعلام اعضای هسته نسبت به نظریه در خصوص آنها اقدام خواهند نمود.


تبصره: طبق پیگیری های انجام شده حداکثر تا بیستم مردادماه، نتیجة مربوط به این 9 نفر که بنا بر شواهد موجود اکثریّت قریب به اتّفاق آنان پذیرفته خواهند شد اعلام می شود.


5.تعداد 7 نفر از داوطلبان انصراف خود را از اشتغال در این نهاد اعلام نمودند.


ج- همان طور که از گزارش فوق مشخّص است با دقّت و حسّاسیّت و انصاف قابل تقدیر هستة گزینش نهاد تنها پروندة سه نفر در هسته رد شده که البتّه در صورت اعتراض و ارائة مستندات از طریق این افراد، امیدوارم مشکلات موجود در پروندة ایشان نیز برطرف شود.


د- از امروز تا پانزدهم مرداد ماه سال جاری دعوت نامه های مربوط به حضور در نهاد و انجام مراحل اداری استخدام برای پذیرفته شدگان ارسال می شود و سپس تمامی ایشان در همایش توجیهی ـ آموزشی یک روزه در تهران شرکت و پس از آن شروع به خدمت خواهند کرد. ان شاءالله تبارک و تعالی 


وظیفه خود می دانم از مدیر و اعضاء محترم هستة گزینش نهاد، مدیرکل محترم دبیرخانة هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که تحقیقات محلّی توسط رابطین استان‌های آن دبیرخانه صورت گرفت و دیگر مصاحبه گران و همکاران که با رعایت تقوا و عدالت و دقّت و مراعات قانون در انجام این رسالت قانونی خود تمام همّت و توان خود را به کار گرفته و این کار الهی ـ انسانی را به سرانجام رساندند قدردانی و تشکّر کنم و از خداوند متعال سلامت و سعادت آنان را مسألت نمایم.


همچنین به تمامی افرادی که با انجام این مراحل به نهاد می پیوندند تبریک می  گویم و امیدوارم حضور و فعّالیّت صادقانة آنان در این نهاد فرهنگی موجب رشد و تعالی فردی آنان و بهره مندی موثّر نهاد از خدمات آنان باشد.


و امّا در پایان خدای متعال را سپاس می گذارم که راه خدمتگزاری به این کشور اسلامی و مردم خوب و فهیم کشور و شما کتابداران و همکاران عزیز را به این بندة حقیر سراپا تقصیر خود عطا کرد و از تمامی شما برای پیمودن مسیر دشوار امّا روشنِ آینده التماس دعا دارم.


و من الله التوفیق
علیرضا مختارپور
دبیرکل"