شناسهٔ خبر: 59316623 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس | لینک خبر

«کیم جونگ اون» خواستار آمادگی برای حمله اتمی شد

رهبر کره شمالی در جریان نظارت بر رزمایش دو روزه برای شبیه‌سازی یک ضد حمله اتمی تاکتیکی علیه دشمنان این کشور، گفت که فقط با داشتن توانمندی هسته‌ای نمی‌توان از جنگ جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی رهبر کره شمالی از مقام‌های سیاسی و نظامی کشورش خواست تا آمادگی لازم برای انجام حمله اتمی علیه دشمنان پیونگ‌یانگ را تکمیل کنند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) بامداد دوشنبه خبر داد که ارتش این کشور در روزهای شنبه و یکشنبه، رزمایشی را برای سنجش آمادگی یگان‌های خود جهت انجام حمله اتمی برگزار کرده است.

بر این اساس، نظامیان کره شمالی رزمایش‌هایی را برای شبیه‌سازی یک ضد حمله هسته‌ای تاکتیکی علیه دشمنان خود در بحبوحه رزمایش بزرگ مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام داد.

رهبر کره شمالی نیز به همراه دخترش «کیم جو-آئه» بر رزمایش‌های یگان‌های نظامی این کشور از جمله تمرین شلیک موشک بالستیک، نظارت کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» کیم در این رزمایش‌ها، خواستار ایجاد وضعیت آمادگی کامل در کره شمالی برای انجام حملات اتمی علیه دشمنان این کشور شد و گفت واشنگتن و سئول به شکلی دیوانه‌وار در حال انجام تمرینات تهاجمی هستند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما فقط با این واقعیت که ما یک کشور هسته‌ای هستیم نمی‌توانیم از جنگ جلوگیری کنیم. تنها زمانی که وضعیت آمادگی کشور را برای حملات اتمی، که می‌توان با سرعت و دقت در هر زماین عملیاتی کرد، به کمال برسانیم می‌توانیم مأموریت مهم و راهبردی بازدارندگی از جنگ را انجام دهیم».

کره شمالی در یک هفته اخیر ۴ بار آزمایش موشکی از جمله شلیک موشک کروز از زیردریایی و شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما انجام داد که نشست اضطراری امنیتی کابینه‌های ژاپن و کره جنوبی را در پی داشت.(جزئیات بیشتر)

پایان پیام/