شناسهٔ خبر: 57510471 - سرویس سیاسی
منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اعتصاب اجباری با چماق آزادی!

با وجود فراخوان ۱۴تا ۱۶ آذر چماق‌داران تروریست برای اقدام مسلحانه در روزهای گذشته، خبرهای رسیده از اصفهان، تهران، یزد، تبریز و دیگر شهرها به ما می‌گوید مردم در آرامش و امنیت کامل، روال طبیعی زندگی‌شان را دنبال می‌کنند.

صاحب‌خبر -

البته وقاحت آشوبگران در غرب کشور کام شهروندان کُرد را تلخ کرد زیرا با تهدید به قتل، سراغ کاسبی رفتند که با شکلات از دکتر رئیسی استقبال کرد و در آخر، آن مرد بی‌گناه را مجبور به انتشار کلیپ معذرت‌خواهی کردند. در فاز اول آشوبگری‌ها در بازار که از ۲۴ تا ۲۶ آبان‌ماه کلید خورد شاهد شهادت و زخمی شدن پنج جوان دانشجو به دست عناصر اغتشاشگر بودیم و در مجموع بیش از۱۴ نیروی حافظ امنیت توسط منافقین آشوبگر به شهادت رسیدند. براساس بیانیه شورای امنیت کشور، از ابتدای اغتشاشات تا به امروز نزدیک به ۲۰۰ نفر شهید و قربانی کشته‌سازی و فتنه‌های خیابانی شده‌اند.

برخورد قاطع با آشوبگران مطالبه مشاغل و کسبه
آقای «میم-ه» مکانیک ماشین‌های سبک و تاکسی‌های خطی است. این مکانیک خودرو به خبرنگار ما می‌گوید: از ابتدای اغتشاشات تعداد مراجعه رانندگان برای تعمیر خودروهایشان در ساعت بعد از ظهر و عصر نصف شده و اغلب راننده‌ها نگران‌اند آشوبگران به خودرو آن‌ها آسیب بزنند. این مرد که سرپرست خانوار است، تأکید می‌کند با نصف شدن مشتری‌ها درآمد روزانه‌اش هم کاهش داشته و در دو ماه گذشته زندگی‌اش به چالش کشیده شده است. او از قوه قضائیه می‌خواهد با تهدیدکنندگان کسبه قاطعانه برخورد کنند زیرا ناامنی به نفع هیچ انسانی نیست. «ح.خ» تعمیرکار برق خودرو هم نگران امنیت مغازه‌اش بود. این تکنسین برق ماشین‌آلات می‌گوید: اگر لازم باشد به یاری پلیس می‌شتابم تا از خود و خانواده‌ام دفاع کنم. او تأکید می‌کند: تهدید کسبه توسط اوباش موجب افت بازار شده و اغلب مشتری‌ها کارهایشان را لغو یا به زمان دیگری موکول کرده‌اند. یک مدیر هتلدار هم به خبرنگار ما می‌گوید وضعیت تورهای مسافرتی دانشجویان و دانش‌آموزان که هر سال در همین فصل به مشهد می‌آمدند، متأثر از شایعات، لغو شده و در مقایسه با شرایط مشابه سال گذشته، مراجعه‌کنندگان هتل او به‌شدت کم شده‌اند. او می‌گوید: ‌ای کاش رسانه ملی تأکید می‌کرد وضعیت همه شهرها آرام است و مردم به آسانی می‌توانند مسافرت کنند. «ف.ح» فروشنده تأسیسات ساختمانی می‌گوید: با آغاز اغتشاشات، عده‌ای فرصت‌طلب با افزایش نرخ اجناس به مردم ظلم می‌کنند و به فکر سود خودشان هستند، به همین خاطر باید با این آشوبگران برخورد جدی شود. «الف.ر»
پیک موتوری است؛ او هم تعریف می‌کند یک‌بار هنگام عبور از خیابان او را با سنگ زده‌اند و آسیب دیده است. این نیروی خدماتی از نهادهای قانونی می‌خواهد آشوبگران را شناسایی و مهار کنند.

دستور قضایی برخورد با برهم‌زنندگان امنیت اجتماعی
رئیس قوه قضائیه روز گذشته با حضور در نشست شورای عالی قوه قضائیه با اعلام اینکه تعدادی از اغتشاشگران به حبس و برخی به زندان‌های طولانی مدت محکوم شدند و احکام برخی دیگر که مفسد و محارب بوده و اقدام به قتل و ایجاد ناامنی با سلاح گرم و سرد کرده بودند نیز تأیید شده و به‌زودی اجرا خواهد شد، تأکید کرد: کسانی که در دل و ذهن کسبه و بازاریان رعب و وحشت ایجاد کرده و آن‌ها را تهدید می‌کنند اگر مغازه‌شان را نبندند، آن را به آتش می‌کشند یا کسانی که کامیون‌داران و رانندگان زحمتکش را تهدید می‌کنند اگر بارها را به مقصد برسانند به ماشین‌هایشان آسیب وارد می‌کنند، موارد و مصادیق ایذا و آزار رساندن به مردم است؛ مسئولان قضایی، انتظامی و امنیتی با سرعت و قاطعیت به شناسایی، دستگیری و محاکمه این عناصر ایذای مردم بپردازند. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور دستور داد شناسایی و دستگیری تهدیدکنندگان شهروندان و نشردهندگان اکاذیب را از دستگاه‌های انتظامی و امنیتی مطالبه کنند و به مجازات این عناصر مبادرت ورزند.

قدردانی سپاه از امنیت‌آفرینی قوه قضائیه
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز روز گذشته در بیانیه‌ای با قدردانی از اقدام قاطعانه قوه قضائیه آن را گامی امیدافزا و نویدبخش برای ایجاد بازدارندگی مؤثر و تقویت روح اعتماد و اطمینان مردم به برخورد عادلانه و جدی با عاملان جرم و جنایت به‌ویژه مجرمانی که در همکاری با دشمن، به ملت شریف و قهرمان ایران ظلم و خیانت کرده‌اند دانست. در بیانیه سپاه تأکید شده: ادامه رسیدگی قاطع و سریع به پرونده‌های متهمان مربوط به اقدامات تخریبی، تروریستی و تجزیه‌طلبانه اخیر که علیه امنیت کشور و جان، مال و ناموس مردم مرتکب جرم شده و خسارت‌های سنگین و جبران‌ناپذیری به ملت و مملکت اسلامی تحمیل کرده‌اند، انتظاری است که به مطالبه عمومی تبدیل و به فضل الهی مورد اهتمام قوه قضائیه قرار خواهد گرفت. در ادامه، با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر دستگاه‌ها به اعتراضات و مطالبات بحق مردمی، تصریح شده: نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و بسیجی کشور در برخورد قاطعانه با اغتشاشگران، اراذل و اوباش و تروریست‌های اجاره‌ای دشمن درنگ و مماشات نخواهند کرد.

خبرنگار: حسین محمدی اصل