شناسهٔ خبر: 56426288 - سرویس بین‌الملل
منبع: شبستان | لینک خبر

افزایش دو برابری حملات صهیونیست ها به مساجد در کرانه باختری نسبت به سال گذشته

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در گزارشی رسمی از افزایش دو برابری حمله صهیونیست ها به مساجد کرانه باختری نسبت به سال گذشته آن خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، گزارش رسمی منتشر شده از سوی وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین نشان داد که تعداد حملات به مساجد در کرانه باختری در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

 

در بیانیه وزارت اوقاف آمده است که از ابتدای سال جاری تاکنون 15 مسجد مورد حمله نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیستی قرار گرفته است.

 

اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اوقاف در سال 2021 حمله به 10 مسجد در کرانه باختری را بدون احتساب دهها مسجد در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گزارش کرده است.

 

حاتم البکری، وزیر اوقاف فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که این تخلفات در سایه یک سیاست اشغالگری است، انجام می شود و هدف آن اجازه دادن به شهرک نشینان برای حمله به اماکن مذهبی و مساجد است و با این کار می خواهند منطقه را به یک جنگ مذهبی که نتایج آن را نمی توان در کل منطقه تعیین کرد، تبدیل کنند.

 

در گزارش رسمی این وزارتخانه آمده است: مقامات اشغالگر اطلاعیه دادند که قصد دارند یک مسجد در حال ساخت در شهرک نهالین در غرب بیت لحم به مساحت 220 متر مربع به اضافه یک مناره موجود در ان تخریب کنند.

 

در طولکرم نیز اشغالگران ساعاتی پیش به مسجد قدیمی کفر ابوش یورش بردند و با همراهی مقامات موسوم به «مقامات باستانی» از قسمت های داخلی مسجد عکس گرفتند.

 

اشغالگران با صدور اطلاعیه ای مبنی بر توقف کار در مسجدی در روستای مردا در استان سلفیت، از توقف عملیات مرمتی در حرم حضرت صالح در شهر طارقومیه خبر دادند و خاطرنشان کردند که کار مرمت در این مسجد در حال انجام است.

 

مقامات اشغالگر همچنین اقامه نماز در مسجد الحمیدیه در شهر الخادر در جنوب بیت لحم را ممنوع کردند و از انجام کارهای مرمتی در آن و بازپس گیری زمین های اطراف با ادعای اینکه این مسجد یک منطقه باستانی است خبر دادند.

 

صهیونیست ها همچنین مانع کار در مسجد روستای خاشم الکرم در جنوب شرقی یطا در استان الخلیل شدند.

 

این گزارش حاکی از آن است که شهرک نشینان ورودی مسجد «عباد الرحمن» در زیتا جماعین در استان نابلس را به آتش کشیدند که به فرش آن آسیب وارد شد و شعارهای نژادپرستانه ضد فلسطینی و ضد عربی بر دیوارهای یک مسجد نوشتند.

 

خانه ای در نزدیکی مسجد اشغالگران همچنین مسجدی را در منطقه جنوبی «عرب الرمادین» در قلقیلیه ویران کردند و شهرک نشینان به شهر عریف حمله کردند و شیشه های مسجد رباط را شکستند و در «التقوا» ویرانی به بار آوردند.

مسجدی در یطا و همچنین مسجد القزازین در الخلیل مورد حمله صهیونیست ها قرار گرفت.

 

شهرک نشینان با پرتاب بطری به مسجد اهل سنت در شهر قدیمی الخلیل حمله کردند. نیروهای اشغالگر پیش از این، ورودی مسجد الزویه العامریه در الباطون را بستند و همچنان به بستن آن ادامه می دهند.

 

این گزارش حاکی از آن است که تعداد زیادی از شهرک نشینان تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر به اطراف مسجد نبی یونس در شهر حلهول یورش بردند و پشت بام های اطراف مسجد را اشغال کردند و در طی آن آنها سعی کردند پنجره های آن را بیرون بیاورند.

 

نیروهای اشغالگر همچنین به مسجد صلاح الدین در شهر ابودیس حمله کردند و محتویات آن را تخریب کردند و خسارات زیادی وارد کردند و همچنین به مسجد سکاکا در سلفیت یورش بردند.

پایان پیام/43