شناسهٔ خبر: 56380451 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایستنا | لینک خبر

پتنت جدید نشان می‌دهد مایکروسافت شاید در حال کار روی سرفیس Duo 3 باشد

دیجی کالا مگ

صاحب‌خبر -
پتنتی که به‌تازگی منتشر شده نشان می‌دهد مایکروسافت احتمالا در حال کار روی نسل بعدی گوشی تاشوی خود یعنی سرفیس Duo 3 است.
اینطور که به نظر می‌رسد، سه ماه سوم قرار است بازه‌ی زمانی بسیار شلوغی برای شرکت‌های بزرگ آمریکایی فعال در حوزه‌ی فناوری باشد. اپل که اوایل سپتامبر از محصولات خود رونمایی کرد. گوگل قرار است در ماه اکتبر از محصولات جدید خود رونمایی کند و متا هم دقیقا در همین ماه رویدادی را برگزار خواهد کرد. اما با نگاهی به سال گذشته می‌بینیم که مایکروسافت هم غالبا رویدادهای خود را در سه ماه سوم برگزار و در آن از محصولات سخت‌افزاری متنوعی رونمایی می‌کند که از جمله این محصولات برای امسال می‌توان به سرفیس پرو ۹، سرفیس استودیو ۳ و… اشاره کرد.
 
اما طبق خبری که به‌تازگی منتشر شده، ظاهرا مایکروسافت قصد دارد در رویداد پیش رو از نسل سوم گوشی تاشوی خود یعنی سرفیس Duo نیز رونمایی کند. محصولی که البته نمی‌توان آن را تاشو خطاب کرد چرا که از دو نمایشگر تشکیل شده که به وسیله‌ی یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند. به طور کلی دو مدل از این محصول با نام سرفیس Duo و Duo 2 توسط مایکروسافت ساخته و به بازار عرضه شده‌اند اما تا کنون خیلی مورد استقبال قرار نگرفته‌اند. در حال حاضر قیمت آن‌ها به شدت پایین آمده، در فروشگاه مایکروسافت برای خرید از دسترس خارج شده‌اند و حتی شایعه شده بود که این شرکت شاید به طور کلی خط تولید این سری را متوقف کند.
 
هفته‌ی گذشته اما مایکروسافت رسما تعهد خود را به سری سرفیس Duo بلکه به زبان طراحی آن اعلام کرد چرا که ظاهرا به فناوری جدیدی در این زمینه دست پیدا کرده تا بدین ترتیب این شایعه به صورت کامل رد شود. به‌تازگی یک پتنت از محصولی با نمایشگر تاشو ثبت شده که گفته می‌شود احتمالا سرفیس Duo 3 خواهد بود. در این پتنت محصولی را می‌بینیم که لولاهای آن امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای نمایشگر را به آن می‌دهند. با این زبان طراحی، محصول مورد نظر می‌تواند به سمت بیرون و درون باز شود؛ یعنی کاربر می‌تواند به هر سمتی که بخواهد آن را باز و بسته کند. یکی از مزیت‌های این طراحی این است که دیگر نیازی به پوشش صفحه نخواهد بود چرا که با تا کردن گوشی به سمت بیرون، کاربران می‌توانند به نیمی از نمایشگر تاشو دسترسی داشته باشند که مثل کار با یک گوشی معمولی است.
 
بدین ترتیب محصول موجود در این پتنت ترکیبی است از گلکسی زد فولد و هواوی میت X. حال باید دید آیا مایکروسافت واقعا این پتنت را برای سرفیس Duo 3 ثبت کرده یا برنامه‌ای برای عرضه‌ی چنین محصولی به بازار ندارد.