شناسهٔ خبر: 56333255 - سرویس اجتماعی
منبع: طبنا | لینک خبر

زائران افاغنه پیاده روی دهه پایانی صفر واکسن سرخک دریافت می کنند

رئیس گروه پیشگیری از بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: زائران پیاده افغانی که برای انجام اقامه عزا در دهه پایانی صفر قصد تشرف به مشهد را دارند قبل از ورود واکسن سرخک را دریافت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر زهرا نهبندانی، با اشاره به اینکه با توجه به شیوع بالای بیماری سرخک در کشور افغانستان وبه منظور جلوگیری از اپیدمی این بیماری در بین زائران پیاده و عزاداران آستان امام هشتم،به زائران افغانه واکسن سرخک تلقیح می شود، خاطر نشان کرد: واکسن سرخک به افغانه 9 ماه تا 30 ساله تزریق خواهد شد تا زمینه شیوع بیماری کاهش یابد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون سرخک به طور گسترده نیز به کودکانی که واکسیناسیون آنها به خاطر ترس از ابتلا به کرونا به تعویق افتاده بود انجام شد، تصریح کرد: زائران توجه داشته باشند که در مسیر حتما از غذا و آب سالم استفاده کنند و از آب های غیر آشامیدنی فقط برای شستشو بهره بگیرند.

دکتر نهبندانی با بیان اینکه تاکنون 62 هزار و 692 واکسن سرخک به افاغنه و اتباع تزریق شده است، بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک به خصوص در فضاهای سربسته که ازدحام جمعیت برای استراحت حضور دارند ضروری است.

وی با بیان اینکه در موکب های بین راهی کارشناسان بهداشت و پرستاران آموزش های لازم را به زائران ایرانی و خارجی ارائه می دهند، گفت: همچنین خدمات درمانی مورد نیاز زائران نیز به صورت کاملا رایگان در اختیار این افراد قرار می گیرد.