شناسهٔ خبر: 56333217 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایلنا | لینک خبر

رزرو خدمات cip فرودگاه امام خمینی در رهی نو

صاحب‌خبر -

کلمه commercial important person که به ‌طور مخفف شده CIP شناخته شده است، به معنی سرویس و ارائه خدمات به افراد مهم اقتصادی – تجاری است که این اشخاص شامل مدیران، تاجران و ... می‌شود. این افراد درصورت تمایل، با پرداخت هزینه خدمات از قبل، می‌توانند خدمات CIP را رزرو کنند.

البته این خدمات فقط برای اشخاص نام‌برده شده نیست و افراد عادی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. فرودگاه امام خمینی تهران یکی از محل‌های ارائه خدمات cip است و ما در رهی نو شما را با این خدمات و رزرو cip فرودگاه امام خمینی آشنا می‌کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت رهی نو مراجعه کنید یا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

معرفی CIP

سی آی پی فرودگاه امام برای مسافرانی که مایل هستند هنگام ورود و یا خروج از فرودگاه در محیطی آرام و به‌دور از شلوغی و استرس فرودگاه زمان خود را سپری کنند طراحی شده است. مسافران در سالن تشریفات فرودگاهی و امکانات cip که یک سالن در ساختمان مجزا از ترمینال اصلی است، به انتظار می‌نشینند و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

با رزرو cip فرودگاه امام ارائه خدمات برای شما، از زمان ورودتان به فرودگاه تا زمان خروج را شامل می‌شود. این خدمات شامل کلیه کارهای مربوط به مسافر اعم از دریافت کارت پرواز، تحویل چمدان، پذیرایی در سالن تشریفات و حتی هدایت به سمت پلکان‌های هواپیما است.

با استفاده از خدمات cip‌ فرودگاه امام دیگر نیازی نیست در صف‌های طولانی برای کارت پرواز انتظار بکشید و زمانی که مسافران در حال استراحت و پذیرایی هستند تمامی امور مربوط به پرواز انجام می‌شود.

واجدین شرایط خدمات cip

‌همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، cip مختص افراد خاصی نیست و کسانی که شرایط پرداخت هزینه خدمات سی آی پی را داشته باشند، می‌توانند با رزرو از سامانه آنلاین رهی نو با قیمتی مناسب‌تر، این خدمات را رزرو کنند.

برای کسانی که مدام در سفر هستند، افراد مشهور، سالمند، کم‌توان (معلولین)، تاجران و مدیران رده‌بالا، افرادی که بچه کوچک دارند و از همه مهم‌تر افرادی که زمان برایشان بسیار مهم است، رزرو cip گزینه خیلی خوبی است.

خدمات cip فرودگاه امام خمینی

برای اینکه بهتر با خدمات سی آی پی فرودگاه امام آشنا شوید، مواردی را که شامل این خدمات می‌شوند را مطالعه کنید.

ـ خدمات ویزا: مسافرانی که خدمات cip  رزرو کرده‌اند، با هماهنگی قبلی، ویزای خود را دریافت می‌کنند و نیازی به طی‌کردن روال اداری طولانی ندارند و تمامی کارهای مربوط به حمل بار هم برای آن‌ها انجام می‌شود.

ـ خدمات ترانسفر فرودگاهی: به کمک ترانسفر فرودگاهی که توسط ماشین‌های تشریفاتی واقع در بخش تشریفات فرودگاه امام انجام می‌شود، مسافر را از مبدأ به فرودگاه و از فرودگاه به مبدأ انتقال می‌دهند.

ـ خدمات ویلچر، مستقبل و مشایع: افراد کم‌توان و مسن و یا افرادی که به‌سختی راه می‌روند، با استفاده از خدمات cip به کمک تیم متخصص سی آی پی، جابه‌جا می‌شوند و ویلچر شخصی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین این افراد با بالابرهای مخصوص به‌راحتی و بدون استفاده از پلکان به داخل هواپیما هدایت می‌شوند.

همراهان این عزیزان اگر تمایل به همراهی مسافران تا داخل هواپیما را داشتند، می‌توانند درخواست مشایعت خود را به هنگام رزرو خدمات cip فرودگاه امام از سامانه رزرو آنلاین رهی نو ثبت کنند.

ـ سالن پذیرایی: از مسافرینی که خدمات cip رزرو کرده‌اند در سالن پذیرایی که همان سالن تشریفات هم نامیده می‌شود در دوطبقه با چشم‌اندازی از باند فرودگاه پذیرایی می‌شود.

کافی‌شاپ، رستوران، اینترنت پرسرعت، اتاق مخصوص کامپیوتر، باجه بانک، فروشگاه‌های متنوع، سالن کنفرانس و ملاقات خصوصی و سوئیت ویژه برای اقامت موقت، از دیگر خدمات cip فرودگاه امام است.

همچنین برای عزیزانی که تمایل ندارند در سالن تشریفات فرودگاه امام، اقامت چندساعته خود را طی کنند، می‌توانند از هتل‌های نزدیک فرودگاه رزرو کنند و اقامت چندساعته خود را در آنجا بگذرانند. هتل رکسان (نووتل سابق) تهران و هتل رمیس (ایبیس سابق) تهران. این هتل‌ها فاصله اندکی با فرودگاه دارند و برای مسافرینی که قصد تعویض پرواز بعد از چند ساعت را دارند، بهترین گزینه هستند.

هتل رکسان از اولین هتل‌های فرودگاهی ساخته شده در کشور است که با همکاری هتلداری آکور فرانسه ساخته شده و یکی از لوکس‌ترین هتل‌ها با بهترین امکانات شمرده می‌شود.

قوانین خدمات CIP فرودگاه امام خمینی

قبل از رزرو cip فرودگاه امام بهتر است با قوانین آن نیز آشنا شوید تا هنگام ورود به فرودگاه با مشکل مواجه نشوید؛ زیرا در صورت رعایت‌نکردن این قوانین، مشکلات احتمالی هنگام پذیرش، به عهده خود مسافر است. این قوانین شامل موارد زیر است.

ـ حداقل زمان برای رزرو سی آی پی قبل از ورود به فرودگاه، 10 ساعت است که این زمان هم شامل پروازهای ورودی و هم شامل پروازهای خروجی است.

ـ خدمات cip فرودگاه امام برای کودکان زیر 2 سال رایگان بوده و برای کودکان بالای 2 سال به‌صورت کامل محاسبه می‌گردد.

ـ رزرو خدمات cip برای ساعت 8 صبح تا 23 و تمامی روزهای هفته، حتی روزهای تعطیل امکان‌پذیر است و قبل و بعد از ساعات گفته شده خدماتی ارائه نمی‌شود.

ـ توجه کنید که برای رزرو خدمات باید تاریخ و زمان ورود و خروج به فرودگاه امام را ملاک قرار دهید نه فرودگاه مبدأ را.

ـ رزرو خدمات cip و جایگاه تشریفاتی برای مسافران شرکت هواپیمایی لوفت هانزا و استرین ایرلانز به دلیل عدم قرارداد با فرودگاه امام غیرممکن است. همچنین برای مسافران emirates امکان ارائه خدمات ویلچر ندارد.

ـ در صورت لغو و یا استفاده‌نکردن از خدمات سی آی پی تا 24 ساعت قبل از پرواز، شامل هیچ‌گونه جریمه‌ای نخواهید بود و مبلغ رزرو عیناً بازگردانده می‌شود، ولی کمتر از 24 ساعت مشمول 100 درصد جریمه خواهد شد.

ـ واردکردن نام و نام خانوادگی مسافر به‌صورت لاتین و طبق مندرجات گذرنامه حتی برای مسافران ایرانی الزامی است.