شناسهٔ خبر: 56333206 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

آغاز سال تحصیلی جدید با 305 هزار دانش‌آموز در یزد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یزد با بیان این که کیفی سازی آموزش اولویت جدی نظام آموزشی است، گفت: سال تحصیلی جدید در استان یزد با 305 هزار و 422 دانش آموز در استان یزد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

سعیده بهادرزاده، معاون آموزش ابتدای آموزش و پرورش یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به اهمیت آغاز فعالیت سال تحصیلی جدید به صورت حضوری، اظهار کرد:‌ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله اولویت‌های اجرایی تعیین شده برای کار مدارس است.

وی افزود:‌ پس از دو سال از شیوع بیماری کرونا و آموزش‌های مجازی، امسال سال تحصیلی جدید با حضور بالغ بر ۳۰۵ هزار دانش آموز در سطح استان یزد آغاز شده است.

بهادر زاده با بیان این که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با ۳۰۵ هزار و ۲۲۴ دانش آموز در دو هزار و ۲۱۵ مدرسه آغاز شده است، گفت: دانش آموزان امسال در ۱۱ هزار و ۸۵۵ کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: از تعداد کل دانش‌آموزان استان یزد ۱۶۴ هزار و ۱۳۱ دانش‌آموز در مدارس ابتدایی، ۶۳ هزار و ۸۰۶ دانش‌آموز در مدارس متوسطه اول و ۵۰ هزار و ۵۴۹ دانش‌آموز در مدارس متوسطه دوم مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی گفت:‌ در سال تحصیلی جدید پنج  هزار و ۱۷۶ دانش آموز در مدارس بزرگسالان و ۲۶ هزار و ۷۳۲ نفر در کودکستان‌ها مشغول خواهند بود.

بهادرزاده در پایان تأکید کرد: ارتقاء نظام آموزشی متناسب با برنامه تحولی ابلاغ شده در دستور کار جدی آموزش و پرورش استان یزد است.

انتهای پیام/الف