شناسهٔ خبر: 56333128 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

امنیت پایدار، مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس است

سپیده قلندری اسفدن

استاندار خراسان جنوبی گفت: امنیت پایدار کشور از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس است و در حالی که اطراف کشور، ناامنی‌های فراوانی وجود دارد اما در داخل هیچ گونه تهدیدی نداریم.

صاحب‌خبر -

جواد قناعت، جمعه شب یکم مهر در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه "اقتدار عاشورایی و دفاع مقدس" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، فرصتی برای ارائه دستاوردهای نظام در دوره هشت ساله دفاع مقدس است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: این هفته فرصتی است که برای آنهایی که جنگ را ندیده‌اند، دوران جهاد را درک نکرده‌اند و در دوران فشارهای نظام سلطه نبوده‌اند، دستاوردهای دفاع مقدس را به منصه ظهور برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: نسل جوان ما باید بدانند روزی در این مملکت جنگی شد، در حالی که تازه انقلاب کرده بود، به ثبات نرسیده بود و در برخی مناطق تجزیه طلب‌ها به دنبال این بودند که استان‌های کشور را با مشکل مواجه کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های آغاز پیروزی انقلاب، ارتش به ثبات نرسیده بود، نیروهای انقلابی مستقر نشده و نهادهای انقلابی هنوز تشکیل نشده بودند که یک مرتبه جنگی تمام عیار بر کشور تحمیل شد.

قناعت با اشاره به شرایط حاکم بر جنگ تحمیلی و با بیان اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ کشور دنیا به نوعی رژیم بعث را حمایت می‌کردند، گفت: طی این سال‌ها توان مهندسی رزمی اتحاد جماهیر شوروی، بمب‌های شیمیایی آلمان، توپخانه‌های فرانسه، پول‌های شیوخ منطقه و آواکس‌های آمریکایی به لحاظ پوشش مخابراتی در اختیار رژیم بعث بود.

وی با تاکید بر اینکه در دوره دفاع مقدس، کاری بسیار عظیم رخ داد، گفت: این دوره هشت ساله به این جهت دفاع مقدس نام گرفت که حتی یک وجب از خاک میهن، دست دشمن نیفتاد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: پیشرفت‌های موشکی، پهپادی، علمی، هسته ای، پزشکی و به ویژه اعتماد به نفس و تقویت شعار ما می‌توانیم از مهمترین برکات دفاع مقدس است که در این هفته باید برای مردم تبیین شود.

نمایشگاه "اقتدار عاشورایی و دفاع مقدس" به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف نشان دادن دستاوردهای هنری، فرهنگی و نظامی دفاع مقدس در بیرجند گشایش یافت و به مدت یک هفته دایر است. غرفه‌هایی برای عرضه محصولات فرهنگی، هنری و فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس ایجاد شده و تعدادی از غرفه‌ها به دستاوردهای نظامی ارتش و سپاه در حوزه دفاعی و تسلیحاتی اختصاص یافته است. دستاوردهای اردوهای جهادی بسیج سازندگی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام