شناسهٔ خبر: 56333072 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری میز خدمت در خراسان جنوبی به الگو در سفرهای استانی تبدیل شد

معاون سواد آموزی وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری میز خدمت در حاشیه نماز جمعه بیرجند بسیار جذاب بود و تبدیل به الگویی برای بسیاری از سفرهای استانی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،علیرضا عبدی شامگاه جمعه در سفر به خراسان جنوبی و دیدار با استاندار خراسان جنوبی، اظهار داشت: با عنایت به پیشینه فرهنگی این استان، مردم خراسان جنوبی انسان‌های رشد یافته‌ای هستند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به لحاظ نیروی انسانی منطقه بسیار مستعدی است، خاطرنشان کرد: وقار و ادب از ویژگی‌های مردم خراسان‌ جنوبی است.

معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سفرهای استانی با الگوگیری از خراسان جنوبی در برگزاری میز خدمت، به صورت مستقیم به مطالبات فرهنگیان و مردم پاسخ داده می‌شود.

وی با اشاره به این که استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد، تصریح کرد: از خراسان جنوبی انتظار الگوهای جدید آموزش و پرورش به بار نشسته داریم.

عبدی  با بیان این که در استان‌های مختلف اکنون مسائل جدی در حوزه آموزش و پرورش داریم، متذکر شد: با توجه به تدابیری که در خراسان جنوبی اندیشیده شده در استان مشکلی نخواهیم داشت.

معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش، اظهار داشت: هر اقدامی برای رشد و ارتقای معلمان به لحاظ نرم‌افزای لازم است، انجام می‌شود.

هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه هرگونه هزینه‌ای در حوزه آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: تقویت حوزه آموزش و پرورش سبب رشد و ترقی جامعه می‌شود و همه ما باید در هر جایگاهی برای تقویت آموزش و پرورش تلاش کنیم.

جواد قناعت با اشاره به برنامه‌های سفر وزیر آموزش و پرورش به استان، متذکر شد: اتفاقات خوبی در این سفر افتاد که از آن جمله جلسه شورای آموزش و پرورش و حضور وزیر در نماز جمعه مرکز استان، سخنرانی قبل از نماز و برگزاری میز خدمت و‌ ملاقات‌های مردمی بود که تاثیرات بسیار مطلوبی به همراه داشت.

وی ادامه داد: برای اولین‌ بار میز خدمت به صورت فشرده برگزار شد، اما با تک تک افراد ملاقات حضوری برگزار و به مطالبات مردم پاسخ داده شد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که نگاه ما نسبت به آموزش و پروش، خاص است، گفت: انتظاری که وزارتخانه از آموزش و پرورش خراسان جنوبی دارد، با استان‌های دیگر فرق می‌کند.

وی با بیان این که مردم ما اهل فضیلت و کتاب هستند، اظهار داشت: با وجود پدران علمی که در استان داریم، توقع وزارتخانه از خراسان‌جنوبی را به‌جا می‌دانم.

قناعت افزود: وزارت آموزش و پرورش از خراسان جنوبی در حوزه آموزش و پرورش، انتظار تحول، حرکت نو و تولید محتوای جدید دارد که توقع به‌جایی است.

انتهای پیام/250/ح