شناسهٔ خبر: 55653631 - سرویس ورزشی
منبع: الف | لینک خبر

نامه پرسپولیس به کارگزارش: فعلا کار نکنید!

اختلاف باشگاه پرسپولیس و کارگزارش باعث شده شرایط دارآمدی این باشگاه در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، باشگاه پرسپولیس در دوره مدیریت صدری قراردادی با یک شرکت به عنوان کارگزار به امضا رساند که با استفاده از فضای تبلیغاتی خود بتواند منابع مالی خوبی را برای باشگاه فراهم کند. در آن مقطع صدری ادعا کرد که کف درآمدی این قرارداد ۳۳۰ میلیارد تومان است که شامل تبلیغات روی پیراهن و تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی می‌شود. همکاری کارگزار و پرسپولیس تا پایان لیگ بیست‌ویکم خوب پیش رفت اما بروز اختلافاتی باعث شده که حالا زمزمه‌هایی مبنی بر پایان این همکاری مطرح شود.

بر اساس اطلاعاتی که منابع مطلع در باشگاه پرسپولیس در اختیار ایسنا قرار داده‌اند، یکی از مسائل مورد اختلاف پرسپولیس و کارگزارش، نبود کف قرارداد است. یعنی کارگزار متعهد به پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حداقل درآمد نیست. از طرف دیگر نبود جدول زمانی پرداخت پول در قرارداد، دومین موضوع اختلاف دو طرف است. در این میان کارگزار هم ادعاهایی دارد که می‌گوید وقتی پرسپولیس تحت قرارداد کارگزار است، نباید فردی به نمایندگی باشگاه به صورت مستقل با برندهای مختلف برای اسپانسری مذاکره کند.

در همین رابطه ایسنا کسب اطلاع کرده که حدود ۴۰ روز قبل باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای به کارگزار خود، از این شرکت خواسته که از انعقاد قرارداد با برندهای مختلف برای اسپانسری خودداری کند و تمام فعالیت‌های خود در این زمینه را به حالت تعلیق در بیاورد. مدیران پرسپولیس در حالی این تصمیم را گرفته‌اند که کارگزار فعلی پرسپولیس برای دو فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارد و مدیران پرسپولیس با وجود ارسال این نامه که نشان دهنده نبود تمایل برای ادامه همکاری است، هیچ تصمیمی رسمی برای فسخ قرارداد نگرفته‌اند و هیچ نامه فسخی به کارگزار ارسال نکرده‌اند. کارگزار باشگاه پرسپولیس که  از آذر ۱۴۰۰ همکاری خود را با پرسپولیس آغاز کرده، تا پایان فصل فقط ۱۳۰ میلیارد تومان به این باشگاه پرداختی داشته است.

همین بلاتکلیفی عجیب باعث شد پرسپولیس در هفته نخست لیگ برتر برابر ذوب‌آهن بدون هیچ اسپانسری وارد زمین شود و حالا هم که به دیدار برابر فولاد در ورزشگاه آزادی نزدیک می‌شویم، مشخص نیست که آیا پرسپولیس می‌تواند درآمدی از تبلیغات محیطی داشته باشد یا خیر؟!