شناسهٔ خبر: 55601525 - سرویس سیاسی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وکیل ترامپ گفته بود اسناد طبقه‌بندی شده بازگردانده شده‌اند

وکیل ترامپ قبلاً امضا کرده بود تمام اسناد طبقه‌بندی شده در نزد رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دولت پس داده شده‌اند.

صاحب‌خبر -

یکی از وکلای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ماه ژوئن (خرداد ماه) پیش از بازرسی اف‌بی‌آی از منزل ترامپ، بیانیه‌ای کتبی را امضا کرده بود که در آن تأکید می‌کرد همه مطالبی که به عنوان «اسناد طبقه بندی شده» و در جعبه‌هایی در انباری در محل اقامت و باشگاه ترامپ در «مار-ئه-لاگو» نگهداری می‌شُد، به دولت بازگردانده شده است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از ۴ نفر منبع مطلع گزارش داد، این بیانیه مکتوب پس از بازدید «جی آی برات» مقام ارشد ضد جاسوسی در بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، در ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) از اقامتگاه ترامپ صادر شد.

وجود این بیانیه امضا شده که قبلاً گزارش نشده بود، نشانه احتمالی این است که ترامپ یا تیمش به طور کامل با بازرسان فدرال در مورد این مطالب تماس نداشتند و این می‌تواند توضیح دهد که چرا نقض بالقوه یک قانون جنایی به عنوان یکی از پایه‌های درخواست حکم مورد استفاده برای انجام بازرسی یک روزه از خانه رئیس‌جمهور سابق در روز دوشنبه ذکر شده است، اقدامی فوق العاده که شوک سیاسی در آمریکا ایجاد کرد.

نیویورک تایمز همچنین نوشت این موضوع به توضیح بیشتر توالی وقایعی کمک می‌کند که تصمیم وزارت دادگستری را برای انجام تحقیقات پس از ماه‌ها که در آن تلاش کرده بود از طریق گفت‌وگو با ترامپ و تیمش موضوع را حل کند، کمک می‌کند.

در بازرسی پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از خانه  ترامپ، ۱۱ مجموعه اسناد کشف و ضبط شد که برخی از آن‌ها «کاملاً محرمانه» هستند. حکم بازرسی از اقامتگاه ترامپ در فلوریدا تحقیقاتی را نشان می‌دهد که در آن ترامپ احتمالاً قانون «جاسوسی» و «ممانعت از عدالت» را نقض کرده است.

در همین رابطه دونالد ترامپ برای پاسخگویی درباره فعالیت‌های تجاری خانواده‌اش به دفتر دادستانی کل ایالت نیویورک احضار شد اما از پاسخ دادن به سوالات خودداری کرده است.