شناسهٔ خبر: 55562009 - سرویس سیاسی
منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر انرژی ترکیه: آنکارا به تحریم‌های روسیه در حوزه انرژی نمی‌ پیوندد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر انرژی ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: آنکارا به تحریم‌ های روسیه در حوزه انرژی نخواهد پیوست.

به گزارش شفقنا از مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد که توافق اصولی در مورد خرید گاز روسیه از سوی کشورش به واحد پولی روبل حاصل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، «فاتح دونمز» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در این باره گفت: توافق اصولی در مورد خرید گاز روسیه توسط ترکیه به روبل حاصل شده است و در روزهای آینده وضعیت زمان‌ بندی و قیمت‌ ها به طور کامل مشخص خواهد شد.

«فاتح دونمز» پیرامون تجارت با روبل برای پرداخت گاز طبیعی اضافه کرد: این موضوع توسط سران دو کشور نیز تایید شده است. در مورد استفاده از لیر ترکیه در نقل و انتقالات هم گفتگو می‌ کنیم.

وی در ادامه افزود: در صورتیکه عرضه کنندگان به تعهدات خود عمل کنند، هیچ مشکلی در زمینه تامین گاز طبیعی پیش نخواهد آمد. ما به تحریم‌ های روسیه در حوزه انرژی نمی‌ پیوندیم. آنکارا با مسکو قرارداد فعال دارد.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند ماه سال گذشته)، اعلام کرد که با هدف نازی زدایی و دفع مخاطرات حضور و گسترش ناتو در اوکراین و تهدیدات علیه مسکو، عملیات ویژه نظامی خود را آغاز کرده است. در پی آن غرب به بهانه حمایت از اوکراین اقدامات ضد روسی از جمله تحریم های گسترده را علیه این کشور در پیش گرفت.