شناسهٔ خبر: 55535758 - سرویس فرهنگی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۹ موکب از آذربایجان‌غربی برای خدمات رسانی در اربعین مجوز گرفتند

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی گفت: ۲۹ موکب از این استان برای ارائه خدمات به زوار در اربعین حسینی مجوز دریافت کرده اند که البته روند دریافت مجوز ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

سیدحسن حسینی گفت: از این تعداد، یک موکب در هر یک از مرز‌های بازرگان و مهران، سه موکب در تمرچین، ۲ موکب در نجف، یک موکب در سامرا و ۲۱ موکب در کربلا در زمان مورد نظر مستقر می‌شوند.

او گفت: موکب داران از ۱۲ شهریور عازم محل‌های مورد نظر خواهند شد و از ۱۶ شهریور خدمات لازم را به زائران اربعین ارائه می‌دهند.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی گفت: موکب‌های این استان توانایی دارند روزانه برای ۹۰ هزار زائر در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام اطعام طبخ کرده و توزیع کنند و ظرفیت اسکان روزانه آن‌ها نیز ۱۵ هزار زائر را می‌باشد که این آمار سه برابر ابلاغ سهمیه استانی است.

حسینی می گوید: تدابیری اندیشیده شده تا چهار موکب نیز در مرز تمرچین و در این مسیر راه‌اندازی شود، زیرا با بازگشایی مرز تمرچین تردد زائران این استان راحت شده و مسیر کوتاه‌تر بوده و هزینه سفر کم خواهد شد.

او گفت: تمامی خدماتی بهداشتی، خوراکی، تغذیه و درمانی موکب‌های ایرانی و به تبع آن موکب‌های آذربایجان‌غربی در پیاده وری اربعین رایگان است.