شناسهٔ خبر: 55497053 - سرویس فرهنگی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز ثبت نام در طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع)

رئیس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ثبت نام در طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

 علی اصغر نودهی گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) با هدف کشف و پرورش استعداد‌های نهفته قرآنی در بین نوجوانان و جوانان، جذب نوجوان ایرانی برای پرورش جوان قرآنی به منظور ایجاد و تقویت جامعه قرآنی و ارتقاء سطح علمی و عملی قرآن آموزان آغاز شد.

او گفت: در یازدهمین دوره علاوه بر دختران ۱۰ تا ۱۵ سال، پسران ۸ تا ۱۵ سال در همه مناطق شهری و روستایی هم می‌توانند شرکت کنند.
رئیس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir تا پایان مردادماه ماه جاری اقدام کنند.

نودهی گفت: طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌شود، پس از ثبت نام، تا پایان شهریور ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند و در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر "سطح یک" در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود.

رئیس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: دارالقرآن و عترت خراسان شمالی و موسسه فرهنگی و قرآنی جوانان بصیر بجنورد موسسات مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) در استان هستند.