شناسهٔ خبر: 55497043 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت بندرعباس؛

نام حسین بن علی با آزادی و آزادگی گره خورده است

بندرعباس - ایرنا - امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: شرف و حیات آدمی بدون آزاد بودن معنا پیدا نمی کند و اگر بخواهیم شخصیتی با این خصوصیات مثال بزنیم نام حسین بن علی بهترین نمونه در تاریخ بوده که نامشان با آزادی و آزادگی گره خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا "شیخ یوسف جمالی" روز یکشنبه در خصوص ویژگی‌های قیام امام حسین عاشورا با بیان اینکه اهل سنت فضائل بسیاری را برای آن امام بزرگوار ذکر کرده اند، افزود: ذکر یکی از این موارد کافی است که ما را به مقدار محبوبیتش نزد رسول الله (ص) آگاه سازد.
وی با اشاره به روایت «هما ریحانتای من الدنیا» تصریح کرد،: این روایت درباره امام حسن و حسین است که در صحیح بخاری از ابن عمر به نقل از رسول الله (ص) بیان شده است.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس در تشریح این روایت ادامه داد،  آنچه در این خصوص مهم‌تر است قرین بودن حضرت حسین با آزادی و آزادگی است.
به گفته شیخ جمالی، شرف آدمی و حیات انسانی بدون آزاد بودن معنا پیدا نمی کند همان گونه که عمر بن خطاب در مقوله تاریخی خود می فرماید: «متب استعبدتم الناس وقد ولدتهم أمهاتهم أحرارا» شاید امروز اهمیت این موضوع بیش از پیش حس شود، چرا که در عصری زیست می‌کنیم که با وجود تبلیغات و ادعاهای بسیار زیاد در این باب، آزادی کالایی کمیاب شده و جهان غرب و شرق هر یک به شکلی از این موهبت الهی بی بهره‌اند.
وی‌تصریح کرد: در عصر حاضر جمعی به اسم آزادی در پی شهوت روان و دیگران بر آن ها حکمرانی می کنند؛ از سوی دیگر گروهی نیز از ابتدایی ترین حقوق خود بی بهره‌اند که در چنین بیابانی رفتار حسین بن علی بیشتر قابل درک است.