شناسهٔ خبر: 55497021 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

نماز ظهر عاشورا در بندرعباس در «مسجد جامع» اقامه می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: نماز ظهر عاشورا امسال نیز به مانند هر ساله با حضور آحاد عزاداران حسینی در هنگامه اذان ظهر در مسجد جامع در بندرعباس و نیز همزمان در سراسر استان اقامه می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد اعتمادی مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: نماز ظهر عاشورا امسال نیز به مانند هر سال با طنین انداز گشتن اذان در ظهر این روز باشکوه و عظیم و با حضور آحاد عزاداران حسینی در سراسر استان اقامه خواهد شد.

وی افزود: بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته در بندرعباس نیز نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع و به امامت نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اقامه خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام اعتمادی، در تمامی شهرهای استان نیز تدابیر و تدارکات لازم برای اقامه نماز در نظر گرفته شده است تا این فریضه مهم که در برگیرنده مفهوم واقعی حرکت حسین بن علی و یاران باوفای ایشان بود، تجلی عینی یابد.

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان تأکید کرد: اهمیت فریضه نماز و جایگاه نماز اول وقت به اندازه‌ای بود که حضرت ابا عبداله الحسین در سخت ترین شرایط ودرحین جنگ، نمازاول وقت اقامه نمودند و هیچ چیز نتوانست مانع نماز اول وقت ایشان شود و برمحبان و عزاداران آن‌حضرت فرض است که با تاسی از آن حضرت به موازات عزاداری همانند اصحاب باوفایش در روزعاشورا به سوی نماز ظهر بشتابیم تا از عنایات و فیوضات معنوی این روز عظیم بهره مند و مشمول این دعای خاصه آنحضرت شویم.

انتهای پیام/ 3728