شناسهٔ خبر: 55496885 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلفات سنگین روسیه به نیروهای اوکراینی

وزارت دفاع روسیه از وارد آمدن خسارات سنگین به نیروهای اوکراینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

نیرو‌های روسیه در ادامه عملیات در اوکراین، تعدادی از خودرو‌ها و تجهیزات نظامی نیرو‌های اوکراینی را منهدم کردند و تعداد زیادی از نیرو‌های نظامی این کشور و هشتاد مزدور بیگانه را نیز از پای در آوردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه از انهدام یک واحد از موشک انداز‌های «هیمارس»، ساخت آمریکا در استان خارکیف اوکراین و همچنین کشته شدن حدود پانصد تن از نیرو‌های اوکراینی و هشتاد مزدور خارجی در استان دنیپروپترووسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه همچنین از سرنگونی تعدادی جنگنده و پهپاد اوکراینی و انهدام تعداد دیگری از جنگ افزار‌های این کشور در بیش از ۱۳۰ منطقه خبر داد.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از آخرین تحولات اوضاع در اوکراین گفت: جنگنده‌های نیروی هوایی و یگان توپخانه ارتش روسیه، یکی از مواضع موقت تیپ ۴۶ هلی برن نیرو‌های اوکراین را در خرسون هدف قرار دادند و منهدم کردند و طی آن بیش از چهارصد تن از ملی گرایان افراطی کشته شدند.

در حمله با سلاح‌های نقطه زن بسیار دقیق به مواضع گردان ۱۰۵ تیپ ۶۳ در خرسون بیش از هفتاد ملی گرای افراطی کشته شدند و ۱۵۰ تن از عناصر مسلح نیز زخمی شدند.

وی افزود: در حمله نیرو‌های روسیه به یکی از مواضع نیرو‌های اوکراینی در دنیپروپترووسک، هشتاد نیروی مزدور بیگانه کشته شدند و تعدادی از خودرو‌های نظامی نیز منهدم شد.