شناسهٔ خبر: 55055717 - سرویس اقتصادی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

اعلام آمادگی چوب و کاغذ مازندران برای شکسته شدن انحصار کاغذ ...

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران گفت: برای کمک به فضای فرهنگی و چاپ کتاب و محصولات فرهنگی مورد نیاز کشور از شهریورماه امسال ماهانه بیش از هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید و روانه بازار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، امید نیک‌نژاد مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران درباره آخرین وضعیت تولید کاغذ در این کارخانه اظهار کرد: برای کمک به فضای فرهنگی و چاپ کتاب و محصولات فرهنگی مورد نیاز کشور از شهریورماه امسال ماهانه بیش از هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید و روانه بازار می‌شود.

وی گفت: در صورت حل مشکل کاهش سهمیه برق این واحد تولیدی از سوی مسؤولان و متولیان امر، در ماه جاری هم می‌توانیم بخشی از این نیازِ کشور را مرتفع سازیم.

 مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت کاغذ چاپ و تحریر در بازار آزاد حدود ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان در حال خرید و فروش است، افزود: در راستای کمک به سیاست‌های حمایتی دولت برای ساماندهی بازار کاغذ کشور و با وجود همه کمبودها و مشکلات موجود حاضریم ۵ تا ۶هزار تومان زیر قیمت بازار، کاغذ را تولید و عرضه کنیم تا التهابات کنونی مرتفع و آرامش نسبی در بازار کاغذ به وجود آید.

نیک‌نژاد با بیان اینکه این مقدار کاغذ در نظر گرفته شده برای تنظیم بازار علاوه بر ۳۰ هزار تن تعهد ما برای چاپ کتاب‌های درسی دانش‌آموزانِ کشور است، گفت: در صورت حمایت مسؤولان و تزریق سرمایه در گردش برای پرداخت بدهی‌های سنوات قبل،قول خواهیم داد سال آینده ۱/۳ کل نیاز کشور به کاغذ چاپ و تحریر را در مازندران تولید و روانه بازار مصرف کنیم. 

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج