شناسهٔ خبر: 54978925 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۲ تُن گوشت فاسد در مهاباد معدوم شد

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: ۲ هزار و ۹۴ کیلوگرم گوشت قرمز و آلایش مرغی غیرقابل مصرف و فاسد امسال از مراکز توزیع و عرضه مواد پروتئینی در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

صاحب‌خبر -

عباس آغاز روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گوشت فاسد و غیرقابل مصرف از کشتارگاه طیور، مراکز عرضه و کشتارگاه دام این شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت هزار و ۲۲۶ مورد بازرسی نیز از مراکز عرضه گوشت گرفته است،  ادامه داد: در همین ارتباط برای ۷۹ واحد صنفی متخلف پرونده قضایی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار کرد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای از دامپزشکی این شهرستان یا شهرستان های مبدا داشته باشد.

آغاز گفت: طی سه ماهه نخست امسال بیش از ۶۲۱ هزار نوبت راس دام سبک نیز علیه بیماری های استراتژیک شامل آبله، شاربن، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک و ۳۲ هزار نوبت راس دام سنگین علیه بیماری های شاربن، تب برفکی و لمپی اسکین واکسینه شدند.

آغاز از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ به این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

آغاز افزود: شهروندان مهابادی گوشت دام را از قصابان دوره‌گرد خریداری نکنند و از گوشت‌هایی که مهر دامپزشکی دارند و بهداشتی هستند، استفاده کنند.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.