شناسهٔ خبر: 54932666 - سرویس ورزشی
منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

غوغای سپاهان در استخدام مربیان بزرگ؛

نیمکت‌های لیگ سنگین‌تر از نیمکت تیم‌ملی!

ژوزه مورایس، سرمربی جدید سپاهان، پائولو سانتوس را به عنوان کمک اول خود معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، ژوزه مورایس، سرمربی جدید سپاهان، پائولو سانتوس را به عنوان کمک اول خود معرفی کرد.

ژوزه مورایس، سرمربی جدید سپاهان، پائولو سانتوس که در دوران حرفه‌ای بازیگری خود پیراهن تیم‌های پورتو، بنفیکا، براگا و تیم ملی پرتغال را بر تن کرده به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها وهمچنین ژوائو پدرو که در تیم‌های چلسی، اینتر میلان و رئال مادرید از دستیاران ژوزه مورینیو بوده را به عنوان مربی بدنساز و هوگو آلمیدا فوتبالیست نام آشنای اسبق تیم ملی پرتغال را نیز به عنوان کمک اول خود معرفی کرد.

با رونمایی از کادر فنی جدید سپاهان این واقعیت محض برای چندمین بار آشکار شد اگر مدیران تصمیم‌ساز در فوتبال تمایل به حضور مربیان کارآمد و نام آشنا در ایران داشته باشند هیچ محدودیتی برای استخدام آن‌ها وجود ندارد.

همزمان با این رونمایی، بردیف روس نیز از کادر سرشناس خود در تراکتورسازی تبریز رونمایی کرد تا پرشورهای شهر تبریز شاهد حضور سرشناس‌ها روی نیمکت تیم محبوب خود باشند، قاعدتاً ساپینتو نیز با حضور در تهران و معرفی نفرات خود به عنوان اعضای کادر فنی استقلال این روال را تداوم می‌بخشد تا به این ترتیب فوتبال ایران شاهد دگردیسی جالب برخی نیمکت‌ها باشد.

اما سؤال بزرگ برای افکارعمومی اینجاست وقتی باشگاه‌هایی نظیر سپاهان، تراکتورسازی و استقلال می توانند از این مزیت برای موفقیت خود در رقابت‌های لیگ برتر استفاده کنند، چرا تیم ملی قادر به استفاده از این عنصر نیست؟ در شرایطی که به مراتب جایگاه تیم ملی ایران بالاتر از تیم‌های باشگاهی است و مربیان بزرگ برای تیمی چون تیم ملی ایران که دارای ستاره‌های سرنوشت ساز است، رغبت بیشتری دارند تا یک تیم باشگاهی! اما همچنان تیم ملی در اختیار یک کادر کروات کاملاً معمولی است تا بیم و هراس بابت ناکامی در رقابت‌های جام جهانی، هر روز هواداران علاقه‌مند به موفقیت تیم ملی را آزار دهد.

شاید تا دیروز اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ناتوانی خود را در سایه مشکلات بین‌المللی پنهان می‌کردند و به بهانه تحریم و دیگر اتفاقات سیاسی مدعی می‌شدند مربیان بزرگ حاضر به همکاری با تیم ملی ایران نیستند؛ اما امروز دیگر این ترفند جواب نمی‌دهد چون سه تیم باشگاهی در مدت کوتاهی با استفاده از مزیت دیپلماسی ورزشی و هنر مدیران خود توانستند مربیان نام آشنا را به ایران دعوت کنند.

قبل از استخدام کارلوس کی‌روش در دوره مدیریت علی کفاشیان هیچ فردی تصور نمی‌کرد ایران بتواند مربی سابق رئال مادرید و دستیار سرمربی منچستر یونایتد را به تهران بیاورد و پس از کسب توافق لازم در دفتر علی سعیدلو به عنوان متولی دستگاه ورزش استخدام او را قطعی کنند؛ اما حالا با توجه به حضور چنین افرادی در فوتبال، این توقع زیادی نیست که مردم علاقه‌مند به تیم ملی مطالبه حضور یک کادر قوی و با دانش در رأس تیم ملی را داشته باشند.

البته که ماجرای ویلموتس نشان داد در صورت تعظیم برابر دلال‌ها نقره داغ می‌شویم؛ اما می‌توان با به‌کارگیری از توانمندی افراد متخصص و بادانش در حوزه مذاکره برای تیم‌ملی یک کادر زبده و کاربلد را انتخاب کرد.

با حضور این مربیان دانه‌درشت در لیگ‌برتر کار برای اسکوچیچ که سابقه مربیگری زیادی در حوزه ملی ندارد، سخت‌تر می‌شود؛ چون موفقیت این مربیان اهرم فشاری برای او خواهد بود.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/