شناسهٔ خبر: 54855204 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

واژگونی تانکر بنزین جاده سروستان - جهرم را ۴ ساعت مسدود کرد

شیراز-ایرنا- رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری حامل سوخت بنزین در جاده سروستان به سمت جهرم واژگون شد و به همین علت این محور چهار ساعت مسدود و با حضور عوامل امدادی بدون ایجاد مخاطرات جانی برای مردم مدیریت شد.

صاحب‌خبر -

محمدهادی قانع پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه شامگاه چهارشنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۱ با اعلام حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت بنزین به سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک از سوی آتش نشانی سروستان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز،  گروهی از آتش نشانان این کلانشهر را به همراه تانکر آبرسان، فوماتیک و پشتیبان به محل حادثه واقع در جاده سروستان به سمت جهرم اعزام کرد.
وی در توضیح حادثه افزود: یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری با محموله سوخت بنزین در مسیر در حال حرکت بوده که به علت نامشخصی که از سوی کارشناسان راهور در حال بررسی است، به حالت واژگون قرار گرفته بود.

واژگونی تانکر بنزین جاده سروستان - جهرم را ۴ ساعت مسدود کرد

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد راننده خودرو دچار مصدومیت جدی نشده و در همان لحظات اولیه از کابین خودرو خارج شده بود.
قانع افزود: با توجه به محموله این تانکر که بنزین، خطرناک و حادثه ساز بود، این سانحه می‌توانست منشأ بروز حوادث تلخ دیگری باشد، چرا که وجود یک تانکر ۳۰ هزار لیتری سوخت بنزین در حاشیه جاده با ایجاد کوچک‌ترین جرقه، پتانسیل ایجاد بحرانی بسیار بزرگ‌تر را دارد.
وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان با سرعت عمل پس از قطع جریان برق این وسیله نقلیه و نصب علائم هشدار دهنده در اطراف محل حادثه، جاده را کاملاً ایمن کرده و مانع از تردد خودروها از محل حادثه شدند.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به این که نیروهای عملیاتی در چهار ساعت عملیات دشوار و حساس با پاشش مداوم آب و فوم مانع ایجاد جرقه و بروز حادثه شدند، اظهار کرد: آن‌ها سرانجام در یک عملیات ویژه توانستند توسط جرثقیل تانکر حامل سوخت را به حالت اولیه برگردانند و محل حادثه را کاملاً ایمن سازی کنند. تیم عملیاتی در پایان تانکر واژگون شده را تا رسیدن به پالایشگاه همراهی و پشتیبانی کردند.

شهرستان سروستان در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.