شناسهٔ خبر: 54854557 - سرویس سیاسی
منبع: شهر | لینک خبر

آبادیان در نشست با رئیس دبیرخانه هیئت‌های اندیشه‌ورز شهر تهران:

هیئت‌های اندیشه‌ورز حلقه وصل ما با شهروندان هستند

در جهت اجرای طرح هیئت اندیشه ورز در شهر تهران جلسه هم اندیشی این طرح با حضور رئیس دبیرخانه هیئت های اندیشه ورز شهر تهران، شهردار، معاون امور اجتماعی و فرهنگی و مدیر اداره روابط عمومی منطقه ۷ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان شهردار منطقه گفت: با توجه به بافت متفاوت منطقه ۷ در قسمت شرقی و غربی ما شاهد مسائل و مشکلات متفاوتی در سطح این منطقه هستیم.
وی در ادامه تصریح کرد: ما آمادگی کامل داریم تا با همکاری و مشارکت در اجرای این طرح جز مناطق پیشرو در میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران باشیم.
شهردار منطقه ۷ با اشاره به این مطلب که هر منطقه خصایص خاص خود را دارد بنابراین می تواند در یک بعد خاص در این هیئت برجسته شود، عنوان کرد: با توجه به برنامه شهردار تهران ، هیئت های اندیشه ورز احتیاج به بستر فرهنگی اجتماعی و پیوست اجتماعی دارد. هر زیست بوم بستر مخصوص به خود را داراست از همین رو با استفاده از افراد پیشرو و تاثیرگذار در محلات می توانیم نظرات و خواسته های دیگر افراد ساکن در محلات را تامین کنیم.
وی با تاکید بر مشارکت فکری شهروندان در اجرای پروژه های شهری، خاطرنشان کرد: برخی از پروژه ها زمانیکه در سطح شهر اجرا می شود تاثیرات آنها برای شهروندان مشخص نیست و شاید آنها سالها بعد از مزایای آن مطلع شوند اما با استفاده از افراد شاخص منطقه می توانیم پروژه های در حال اجرا را برای ساکنین محلات و شهروندان شهر توضیح بدهیم. 
آبادیان با تاکید بر اینکه شهرداری یک دستگاه اجرایی است  و مردم کارفرمایان ما در شهرداری هستند، یادآور شد: هیئت اندیشه ورز حلقه وصل ما با شهروندان هستند و ما با استفاده از ظرفیت هایشان می توانیم در جهت هم افزایی هرچه بیشتر بهره مند شویم. 
در ادامه وحید دهبندی رئیس دبیرخانه هیئت های اندیشه ورز شهرداری تهران با اشاره به مسئله مطرح شده در این هیئت و اهمیت اجرای آن در محلات، عنوان کرد: مهمترین فرآیند تشکیل این هیئت ها شامل شناسایی، پایش، چگونگی همکاری و مستندسازی است که باید این موارد به درستی انجام شده تا هیئت ها در سطح شهر تهران بتوانند موثر واقع شوند.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد شبکه های اندیشه ورزی باعث مشارکت آحاد مردم شده و بر نظارت مستقیم شهروندان در اجرای پروژه های شهری موثر خواهد بود، گفت: انتخاب اعضای اندیشه ورز باید به صورت صحیح انجام شود این افراد باید هشداردهنده های صحیح بوده و از سطح دغدغه مندی واقعی برخوردار باشند و همچنین آشنا به طرح سئوال به صورت یک مهارت بوده و از تصمیم گیری بالایی برخوردار باشند تا بتوانیم به بالاترین تاثیرگذاری در شهر دست یابیم.
رئیس دبیرخانه هیئت های اندیشه ورز شهرداری تهران در ادامه به تشریح ساز و کار این هیئت پرداخت و به سئوالات مطرح شده در این خصوص پاسخ داد.
 

انتهای پیام