شناسهٔ خبر: 54753380 - سرویس بین‌الملل
منبع: آفتاب | لینک خبر

رزنیکوف: غرب هنوز تصمیمی برای تحویل تانک‌ها و هواپیما‌های مدرن به ما نگرفته است

خبرگزاری ایسنا

وزیر دفاع اوکراین با بیان این که کی‌یف به تلاش‌ها جهت متقاعد کردن غرب برای تامین تسلیحات مدرن ادامه می‌دهد، گفت، کشور‌های غربی هنوز تصمیمی برای تجهیز اوکراین به تانک‌ها و هواپیما‌های مدرن نگرفته‌اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با تلویزیون کشورش گفت: "تصمیمات اولیه‌ای وجود دارد که هنوز به شکل نهایی اتخاذ نشده و به تانک‌ها و هواپیماهای مدرن مربوط می‌شوند. این موضوعی است که ما همچنان با شرکای خود بر سر آن بحث می‌کنیم تا آنها را متقاعد سازیم که این امر ضروری است. "

وی افزود: هنوز تصمیم سیاسی در مورد تحویل تانک‌ها و هواپیماهای مدرن به ما گرفته نشده است.

با این حال، رزنیکوف خاطرنشان کرد که "تصمیمات بسیار خوبی" در مورد موضوعات دیگر از جمله برنامه‌های آموزشی برای پرسنل نظامی اوکراینی وجود دارد.

وی افزود که توانایی ناوگان اوکراین تقویت خواهد شد و نیروهای اوکراینی موشک اندازهای بیشتری دریافت خواهند کرد.

به گزارش تاس، از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفرش به آلمان که از فردا پنجم تیر میزبان اجلاس سران گروه ۷ است، با بیان این که ایالات متحده آماده است تا از هرگونه راه حل دیپلماتیک احتمالی برای درگیری در اوکراین حمایت کند، تاکید کرد که واشنگتن "به گفتگو در مورد استراتژی حل دیپلماتیک این مناقشه با متحدان و شرکای ایالات متحده ادامه خواهد داد" و در عین حال برای تقویت ظرفیت دفاعی ارتش اوکراین و نهایتا تقویت موضع کی‌یف در مذاکرات با روسیه تلاش خواهد کرد.