شناسهٔ خبر: 54752157 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه
سخنگوی کل سپاه اعلام کرد: با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت رئیس سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد. حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه نیز با حکم سرلشکر حسین سلامی به سمت "مشاور فرمانده کل سپاه " منصوب گردید.رییس جدید سازمان اطلاعات سپاه سالها عهده دار مسئولیت" ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه" بود و تجارب فراوانی در امور حفاظتی، امنیتی و اطلاعاتی دارد.

دستگیری چندنفر از عوامل ترور شهید صیاد خدایی
دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و مسئول حوزه ریاست دادستان کل کشور در خصوص آخرین وضعیت پرونده ترور شهید صیادی گفت: در این پرونده‌ها معذوریت‌هایی وجود دارد؛ زیرا دستگاه‌های امنیتی بتوانند اقداماتی که در تعقیب پرونده را به خوبی پیگیری کنند. قطعاً نیرو‌های امنیتی به وظایف خود با جدیت ادامه می‌دهند. تا کنون چند نفر در خصوص این پرونده دستگیر شده‌اند.

تخصیص بنزین به افراد منتفی شد
 سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی  در رابطه با آخرین وضعیت اجرای طرح واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی، گفت: به جهت اینکه در دولت چند موضوعِ تصمیم گیری اقتصادی دیگر مدنظر بود این طرح فعلاً از اولویت خارج شده است تا دولت در مورد سیاست‌های اولویت دار تصمیم گیری کند و بعد پرونده جدید باز شود؛ بنابراین فعلاً اولویت تصمیم گیری و سیاست گذاری برای این طرح وجود ندارد.وی با اشاره به اجرای طرح یارانه بنزین به صورت پایلوت در کیش و قشم، به مهر گفت: طرح پرداخت یارانه بنزین به صورت پایلوت در کیش و قشم انجام شده و اجرای این طرح در آن مناطق متوقف نمی‌شود.وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اجرای پایلوت طرح یارانه بنزین در کیش و قشم از آن جهت بود که مشکلات فنی این طرح احصاء شوند، گفت: در حال حاضر مشکلات فنی این طرح کاملاً شناسایی و مرتفع شدند.

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی بار سنگینی به دوش دولت است
مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به بیان علل گرانی‌ها پرداخته و توضیح داد که بخش از گرانی‌ها مستند به گرانی و تورم جهانی است که بی سابقه است. بخش دیگر نیز معلول تورم به ارث رسیده از دولت قبل است و بخش سوم نیز ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است که مصوبه مجلس بوده و دولت برای جبران این هزینه‌ها یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به ازای هر نفر می‌پردازد که البته این رقم بار سنگینی به دوش دولت است.

نمایندگان هیچ میلی به عضویت در کمیسیون قضایی ندارند؛ چون سفر خارجی ندارد
«حسن نوروزی» نماینده رباط‌کریم و نائب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در ارتباط با تاخیر در انتخابات هیئت رئیسه این کمیسیون گفت: زمان انتخابات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مهر ماه هر سال است. چرا که تاریخ تشکیل کمیسیون در مهر ماه بوده است.نماینده رباط کریم در مورد تعداد اندک اعضاء کمیسیون قضائی نسبت به سایر کمیسیون‌ها اظهار داشت: متاسفانه نمایندگان هیچ میلی به کمیسیون ما ندارند. چرا که در کمیسیون حقوقی و قضائی کار زیاد است و سفر خارجی ندارد.