شناسهٔ خبر: 54749181 - سرویس اقتصادی
منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس + نمودار

اقتصادنیوز: شاخص کل بورس در تایم فریم هفتگی بر روی خط روند بلند مدت خود قرار دارد و اکنون در محدوده حمایتی است که باید دید آیا می‌تواند از این محدوده بازگردد یا خیر.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: حمایت شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد قرار دارد.

آقای آراد پورکار گفت: شاخص کل بورس در تایم فریم هفتگی بر روی خط روند بلند مدت خود قرار دارد و اکنون در محدوده حمایتی است که باید دید آیا می‌تواند از این محدوده بازگردد یا خیر. نکته مهم، توجه به ارزش معاملات است که می‌تواند به طور کامل روند حرکتی را تغییر دهد.
یک میلیون و ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد محدوده حمایتی بعدی شاخص کل
به گفته این کارشناس بازار سرمایه، اما در تایم فریم روزانه شاخص هم وزن در یک کانال نزولی قرار دارد که قبلا از آن خارج شده بود، ولی بعدتر دوباره به این کانال نزولی بازگشت (در حال حاضر در تراز ۴۲۲ هزار واحد قرار دارد). این شاخص یک محدوده حمایتی در تراز ۴۱۸ هزار واحد دارد که از این محدوده مورد تقاضا قرار می‌گیرد، ولی مجددا با سقف کانال نزولی خود درگیر می‌شود.

پورکار می‌گوید: محدوده فعلی شاخص هم وزن بسیار مهم است و نباید شکسته شود و در صورت شکست نماد‌ها با اصلاح رو به رو خواهند شد. این شاخص برای اینکه روند خوبی را در پیش بگیرد، نیاز به شکست کانال نزولی به سمت بالا دارد. 

یک میلیون و ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد محدوده حمایتی بعدی شاخص کل