شناسهٔ خبر: 54749159 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه ایلام: امیدآفرینی از طریق انعکاس دستاوردها ضرورت امروز جامعه است

امام جمعه ایلام با بیان دستآوردهای دولت کار و کرامت در ابعاد مختلف گفت: امیدآفرینی از طریق انعکاس دستاوردها، ضرورت امروز جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام‌ ،  حجت الاسلام  اله نور کریمی تبار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: آغاز هفته قوه قضائیه را  به قُضات و کارکنان  این قوه  که وجودش امید برای مظلومان و دادخواهان است را تبریک عرض می‌کنم و شهادت مظلومانه شهید بهشتی را نیز تسلیت و امید و آرزوی همه ملت ایران آن است که دستگاه قضا همواره به احقاق حق، عدل و داد موفق به تائیدات الهی باشد.

امام جمعه ایلام گفت: هفته قوه قضائیه یکی از رویدادهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است و مبنای این رویداد شهادت شهید مظلوم بهشتی است که به گفته حضرت امام(ره) شهید بهشتی خاری در چشم دشمنان بود و مظلومانه زیست و مظلومانه به شهادت رسید اما شاخص والای این شهید بزرگوار و یاران همراهش ولایت پذیری و ذوب در ولایت بودن بود.

وی، ولایت پذیری و ذوب در ولایت بودن شهید بهشتی را راز و رمز ماندگاری نام و یاد و منش فکری وی عنوان کرد و یادآورشد: شهید بهشتی با شهادت خود تبیین‌گر خیانت و خباثت گروهک منافقین بود و شهادت این شهید بزرگوار و یاران همراه اوج جنایت منافقین و منحرفان از انقلاب را به جهانیان نشان داد.

گذار از وضعیت‌های مختلف در دوران انقلاب اسلامی از دیگر موارد مورد اشاره خطیب جمعه ایلام بود که گفت: انقلاب اسلامی در ظول دوران عمر با برکت خود فراز و فروهایی را داشته است اما با توکل بخدا و رهبری امامین انقلاب اسلامی فرودها در کمترین زمان ممکن به فراز تبدیل شده است و انشاالله در وضعیت و شرایط موجود اقتصادی نیز این وضعیت به سامان خواهد رسید.

وی عبور از این وضعیت را نیازمند صبر دانست و گفت: شرایطبین المللی(جنگ روسیه و اوکراین)، تحریم‌ها و .... عوامل موثر در گرانی‌ها و نابساانی بازار بوده و انتظار مردم از رئیس جمهور انقلابی آن است که با تقویت نظارت‌ها و اعمال مدیریت بر این شرایط خاتمه داده و مردم را از رنج موجود نجات دهند.

امام جمعه ایلام، شرط گذار از این وضعیت را نظارت، اعمال مدیریت و استفاده از نظرات نخبگان و... عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور محترم با تمام توان کار می‌کند اما تیم همراه او همپا و انرژی و توان اجرایی کردن توان و حضور در میان مردم و تفکر انقلابی رئیس جمهور را به مرحله اجرا در آوردن را ندارد که لازم است با  تغییر در مدیریت  بر این مشکلات پیروز شد.

مدیریت بر رایانه‌ها و بررسی به موقع خواسته‌های تجدید نظر در جا ماندگان از یارانه مورد تاکید و یادآوری کریمی‌تبار بود که گفت: در چنین شرایطی نیاز بود که مدیریت یارانه ها انجام شود و همه اقتصاددان ها از مدت ها قبل اذعان داشتند که باید تغییری بر مدیریت یارانه ها انجام شود پای کار می‌آمدند.

امام جمعه ایلام افزود: دولت گذشته جرات نداشت که یارانه دهک دهم را حذف کند، ولی دولت آیت الله رئیسی ورود پیدا کرد و  اگر امروز اصلاح نکنیم برای سال آینده به طور قطع روند بدتر می شد، فسادی که در پرداخت یارانه وجود داشت و تعداد انگشت شماری به اندازه کل جمعیت کشور  از مزیت های یارانه بهره مند می شدند و طبیعتاً باید تغییری در مدیریت یارانه ها ایجاد می شد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: دشمن می داند که چه اتفاقی در کشور  می افتد، لذا 160 شبکه رسانه ای فارسی زبان را علیه دولت بسیج کرده اند، مرثبه خوانی کنند و یک هجمه گسترده  جهانی در فضای مجازی علیه کشور و دولت راه انداختند و تمام توان خود را در فضای مجازی به کار گرفته اند،  تا مردم را نامید و مایوس کنند.

وی موفقیت دولت رئیسی در مهار کرونا، افزایش حقوق کارمندان و کارگران بدون استقراض از بانک مرکزی، مدیریت بر دلار و ارز، افزایش صادرات نفت، سفرهای داخلی و خارجی رئیس جمهور، سامان‌دهی کسب‌وکار و  راه اندازی یک سامانه‌ای مرجع، جلوی رانت‌خواری‌ها و امضاهای طلایی از دیگر مواردی بود که امام جمعه ایلام به‌عنوان عملکرد مثبت دولت سیزدهم عنوان و از اصحاب رسانه و فعالان مجازی خواست و گفت: در بیان تلاش‌ها و خدمات انجام شده دولت کوتاهی نکنیم و آن چه برای عزت و سربلندی ایران قوی انجام شده است به مردم منتقل کنیم.

انتهای پیام/180/ی