شناسهٔ خبر: 54749147 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی:۶۴ درصد زنان ایران بی‌تحرک هستند

گرگان- ایرنا - نایب رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: نیمی از جمعیت اکنون کشور را زنان و بانوان تشکیل می‌دهند که ۶۴ درصد آنان بی‌تحرک هستند.

صاحب‌خبر -

سیم بن‌یعقوب روز جمعه در  حاشیه برگزاری همایش پیاده روی شهروندان گلستانی در گرگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: البته بعد از سپری کردن ۲ سال ایام کرونا که در این بی‌تحرکی تاثیرگذار هم بوده، فدراسیون در تلاش است با برنامه‌ای علمی و پشتوانه‌ای محکم، این بی‌تحرکی زنان را کاهش دهد.

وی بیان کرد: کاهش این میزان بی‌تحرکی هم بستگی به استقبال زنان و مادران جامعه هدف ما دارد.

وی خاطرنشان کرد: زنان خانه‌دار، جامعه ۶۲ درصدی را تشکیل می‌دهند که هیچ یا کمترین تحرک را دارند و انتظار داریم این بخش از زنان از برنامه‌های همگانی ورزش این فدراسیون استقبال و در کارها مشارکت داشته باشند.

نایب رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی یادآور شد: این بی‌تحرکی مخصوص بانوان نیست بلکه آمارها نشان می‌دهد بی‌تحرکی در جامعه بیداد می‌کند و زنگ خطر آن از چندین سال قبل به صدا در آمده است.

بن‌یعقوب افزود: بعد از ۲ سال ایام کرونا، به دنبال پویایی، نشاط و تحرک در جامعه هستیم و اعتقاد داریم براساس اسم همگانی بودن فدراسیون مربوطه، همه ۸۲ میلیون نفر جمعیت ایران عضو فدراسیون ما هستند و باید برای همه آنان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ورزش‌های زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی، رشته‌هایی دارای مسابقات جهانی و رقابتی نیستند که بر همین اساس ما هم به دنبال تحرک و هم‌افزایی ملی هستیم.

وی تصریح کرد: براین اساس که تمام ۸۲ میلیون نفر کشور، مخاطب ما هستند، از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم همچون گذشته که حمایت‌های ویژه از مجموعه فدراسیون داشتند این نگاه را امسال و سال‌های آینده به جهت جبران برنامه‌های عقب مانده در ایام کرونا بیشتر و ویژه‌تر داشته باشند تا ما هم بتوانیم برنامه‌های متنوعی را که پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و تعریف کرده‌ایم به سرانجام برسانیم.

نایب رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به برنامه همایش پیاده‌روی ایرانیان در استان‌های مختلف گفت: این برنامه با هدف و شعار ایجاد هم‌افزایی و تحرک بین افراد جامعه و دعوت مردم به تحرک هرچه بیشتر، از اوایل سال جاری آغاز شده و تاکنون هشت هفته با عنوان لیگ پیاده‌روی در استان‌های مختلف برگزار شده است.

بن‌یعقوب اظهارداشت: این لیگ تا عید غدیر خم ادامه خواهد داشت و استان‌های مختلف از میزبانی و برگزاری آن استقبال خوبی داشتند.
به گفته وی هفته نهم این برنامه جمعه هفته آینده ۱۰ تیر ماه در استان گیلان و شهرستان آستانه اشرفیه برگزار خواهد شد.

در همایش پیاده روی گرگان دست کم ۱۰ هزار شهروند گلستانی شرکت داشتند.