شناسهٔ خبر: 54749033 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

ضرورت حمایت از بیماران خاص و سرطانی در قزوین با گسترش سمن‌ها

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: ایجاد تشکل‌های مردم نهاد در حوزه بیماری‌های خاص و سرطانی علاوه بر حمایت از بیماران موجب بهبود خدمات درمانی می‌شود که این مهم باید بیش از پیش گسترش یابد.

صاحب‌خبر -

مهدی مدرسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی موسسات و تشکل‌های مردم نهاد حمایت از بیماران خاص در قزوین، خدمات مربوط به این بیماران در استان بهبود یافته و این مهم همچنان در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: چندی پیش با تقاضای تأسیس دفتر نمایندگی مؤسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در استان موافقت شد که امیدواریم به توسعه هرچه بیشتر این تشکل‌ها دست یابیم.

مدرسی با اشاره به اهمیت فعالیت موسسات یاد شده بخصوص موسسه حمایت از بیماران خاص و سرطانی، و نقش آن در بهبود خدمات مربوط به بیماران گفت: در صدور مجوز برای فعالیت تشکلهای ملی در استان، اولویت اول رفع مسائل و مشکلات است و باید تلاش کرد تا حمایت از بیماران خاص در اولویت قرار گیرند.

این مسؤول با بیان اینکه نقش سازمان مردم نهاد در درمان و حمایت از بیماران بی بدیل است، گفت: در هر جامعه‌ای تعدادی از افراد، مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج هستند که این بیماری‌ها تا پایان عمر همراه بیمار بوده و ضرورت دارد تا به طور مستمر تحت درمان قرار داشته باشند که وجود سمن‌های درمانی این مهم را محقق می‌سازد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین خصوصیات بارز سازمان های مردم نهاد داشتن تفکر، انگیزه و آرمان‌های مشترک برای دستیابی به اهداف است که این موارد به عنوان ظرفیتی بزرگ می‌تواند در راه شناسایی، پیگیری و حمایت از بیماران موررد استفاده قرار گیرد.

مدرسی یادآور شد: تجربه کارکردی در حوزه سمن‌های حامی بیماران خاص نشان داده که رضایت بیماران و حتی خانواده آن‌ها از دریافت خدمات بالا بوده و این می‌تواند به عنوان یک الگو در سیستم درمانی و پزشکی مورد توجه باشد.