شناسهٔ خبر: 54748984 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛

تصویب ۵ هزار میلیارد تومان برای پروژه های فرهنگی درسفرهای استانی

همدان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در قالب سفرهای استانی رئیس جمهور، تاکنون در حوزه زیرساخت‌های فرهنگ حدود ۵ هزار میلیارد تومان مصوبه داشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی در جدیدترین سفر استانی خود که در راستای تحقق اهداف عدالت فرهنگی از صبح جمعه راهی شهرستان رزن از توابع استان همدان شده است، در شورای اداری این شهرستان با تاکید بر اینکه دولت مردمی، رویکرد کنار آمدن با مسائل و مشکلات را ندارد و به دنبال حل آن است، افزود: با روحیه جهادی، انقلابی و مکتبی که در رویکرد دولت وجود دارد، مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی به دستاوردهای سفرهای استانی دولت مردمی در حوزه فرهنگ پرداخت و بیان کرد: در قالب سفرهای استانی رئیس جمهور تاکنون در حوزه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ حدود ۵ هزار میلیارد تومان مصوبه داشته‌ایم و تلاش خواهیم کرد، پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی سراسر کشور را به نقطه مطلوبی برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، افزود: ما قصد داریم تا پایان خدمتگزاری دولت مردمی اغلب پروژه‌های نیمه‌کاره را به اتمام برسانیم.

به‌دنبال کسب شهرت نیستیم

وی تاکید کرد: دولت مردمی اهتمام ویژه دارد تا پایان دوران خدمتگزاری، اغلب پروژه‌های نیمه تمام ۴۰، ۵۰ درصدی سراسر کشور را به سرانجام برساند و در این مسیر به‌دنبال کسب شهرت نیست.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت مردمی همواره خود را موظف به حل مشکلات مردم سراسر کشور می‌داند، بر همین اساس شخص رئیس جمهور هم با تلاش بی وقفه شبانه روزی در میدان خدمت حضور دارد و واقعاً برخی مواقع به خاطر نداشتن وقت کافی برای استراحت، نگران سلامتیشان هستیم.

این مقام مسئول در ادامه با توجه به ایام اولین سالگرد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، به شرایط حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات اشاره کرد و گفت: از چندین ماه قبل از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، آیت‌الله رئیسی و اطرافیانشان موافق حضور ایشان در کارزار انتخابات نبودند اما با نزدیک تر شدن به ایام انتخابات، با توجه به شرایط نامطلوبی که در حوزه‌های مختلف کشور حاکم بود، و مطالبه همگانی و اجماع نخبگی، ایشان وادار به حضور در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.

وی تصریح کرد: دولتی که آیت الله رئیسی تحویل گرفتند با مشکلات متعدد در حوزه اعتماد اجتماعی، بن‌بست‌های اقتصادی، سیاست‌خارجی و داخلی روبرو بود و از روز نخست آغاز به کار دولت مردمی در مسیر اصلاح و حل مشکلات گام‌های اساسی برداشته شده است.

اسماعیلی یادآور شد: اصلاح نظام یارانه‌ها یکی از گام‌های اساسی بود. دولت مردمی در آغازین ماه‌های فعالیت، روند اصلاح یارانه‌ها را بر اساس اطلاع‌رسانی دقیق و با هدف تحقق عدالت اجتماعی آغاز کند. اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها عبور از شرایط ناعادلانه پرداخت یارانه‌ها محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: متأسفانه اغلب پرونده‌های اقتصادی در دادگاه‌ها مربوط به مشکلات ارز ۴,۲۰۰ تومان بود، همچنین نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد در روش سابق پرداخت یارانه‌ها در حق مردم اجحاف می‌شد زیرا با بیش از ۳۰ درصد هدررفت مستقیم منابع مواجه بودیم و تا ۳۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای کشور از یارانه‌های ما استفاده می‌کردند اما این یارانه به دست مردم نمی‌رسید.

اسماعیلی در ادامه به دستاوردهای دولت مردمی درباره وضعیت کرونایی کشور اشاره کرد و تصریح کرد: در روزهای آغاز به کار دولت مردمی، روزانه حدود ۷۰۰ نفر از هموطنان را به دلیل بیماری کرونا از دست می‌دادیم اما امروز با واکسیناسیون سراسری، این ویروس مهار شده است، از سویی امروز شاهد هستیم همچنان ویروس کرونا جان مردم برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی را می‌گیرد و آمار و ارقام فوتی‌های کرونا در این کشورها همچنان بالا است.

باید روایتگر دستاوردهای دولت مردمی باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات اساسی تعداد فوتی‌های کرونا در کشورمان به حداقل ممکن رسیده است اما رسانه‌ای بیگانه و مغرض درباره این اتفاق بزرگ سکوت کرده‌اند و حرفی از این دستاورد بزرگ به میان نمی‌آورند که در این شرایط موظف هستیم روایتگر دستاوردهای بزرگ دولت مردمی باشیم.

وی گفت: از روزهای نخست آغاز به کار دولت مردمی، با توجه به شرایط سخت کرونایی «جان مردم» اولویت نخست دولت بود و اولویت دوم دولت تقویت حوزه اقتصادی کشور است که این اولویت در همان ابتدا با اصلاح هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی اتفاق افتاد.

اسماعیلی در پایان درباره ظرفیت‌های بزرگ شهرستان رزن گفت: به فضائل بزرگ و علمای شهرستان رزن اذعان داریم؛ این شهرستان به‌لحاظ حضور علمای بزرگ زبانزد است و تردیدی در آن نیست که مشاهیر بزرگ حوزوی استان اکثراً از این منطقه برخاسته‌اند.