شناسهٔ خبر: 54302117 - سرویس اجتماعی
منبع: مهر | لینک خبر

در آستانه سفر رئیس‌جمهوری تاجیکستان به ایران مطرح شد؛

تلاش برای رونق گردشگری ارزان بین ایران و تاجیکستان

فاطیما کریمی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در آستانه سفر رئیس جمهوری تاجیکستان به ایران گفت: به دنبال گردشگری کم‌هزینه بین ایران و تاجیکستان هستیم.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرنگار مهر، سید عزت‌الله ضرغامی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان به تهران گفت: در سفر رئیس جمهور به تاجیکستان تفاهمنامه ای با مسئول گردشگری آن کشور امضا شد و کلیات همکاری دو طرفه را در آن تفاهمنامه روشن کردیم. در سفر رئیس جمهور تاجیکستان به کشورمان برنامه اجرایی که برای آن تهیه شده را امضا می‌کنیم.

وی گفت: سعی شده جزئیات اقدامات اجرایی و خلاهایی که وجود دارد را برای عملیاتی کردن روابط دو کشور در حوزه گردشگری در این تفاهمنامه روشن کنیم. کشور تاجیکستان فارسی زبان است و مردم ما دوست دارند به آنجا بروند چون راحت تر می‌توانند ارتباط بگیرند آنها نیز دوست دارند به ایران بیایند ما به دنبال این هستیم که گردشگری را برای کشورهای همسایه ارزان و تا جای ممکن گردشگری زمینی را تقویت کنیم.

ضرغامی گفت: می‌خواهیم گردشگران خارجی بتوانند به صورت زمینی با اتوبوس حتی با خودروهای خود به ایران بیایند و شهرهای مختلف را ببینند و هزینه‌هایشان کمتر شده تا عملاً گردشگری ارزن قیمت فراهم شود. بسیاری از تاجیک‌ها به خاطر کیفیت و سطح بالای درمانی و بهداشتی ایران مایل هستند به کشورمان بیایند. گردشگری سلامت برای برای ما مزیت است بنابراین با وزارت بهداشت شرایط بهتر را در این زمینه فراهم می‌کنیم.