شناسهٔ خبر: 54302036 - سرویس اجتماعی
منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون پشتیبانی سازمان تأمین‌ اجتماعی:

پرداخت مطالبات نسخ الکترونیک پزشکان و دندانپزشکان به‌روز شد

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی از به‌روز شدن پرداخت مطالبات نسخ الکترونیک پزشکان و دندانپزشکان طرف‌ قرارداد این سازمان، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمیل حق‌پرست اظهار کرد: در اجرای تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی در قبال پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد و به‌منظور تشویق پزشکان به استفاده از نسخه الکترونیک، مطالبات مربوط به نسخ الکترونیک پزشکان و دندان‌پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی، لغایت فروردین‌ماه ۱۴۰۱ پرداخت و طبق قرارداد فی‌مابین به‌روز شد.

وی با بیان اینکه پرداخت منظم مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد (دانشگاهی و غیردانشگاهی) یکی از دغدغه‌های همیشگی سازمان تأمین‌اجتماعی است، افزود: پرداخت منظم مطالبات برای برنامه‌ریزی و بهبود خدمت‌رسانی مراکز درمانی حائز اهمیت زیادی است و این موضوع در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد تا شاهد ارتقای ارائه خدمات درمانی بهینه و مناسب به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران باشیم.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: بخشی از مطالبات مراکز دیالیز و مراکز طرف قرارداد متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، همچنین مراکز غیردانشگاهی طرف قرارداد این سازمان نیز پرداخت شده و تلاش می‌شود با تأمین منابع موردنیاز، پرداخت مطالبات در این بخش نیز به‌روز شود.

وی خاطرنشان کرد: با تأکید مدیرعامل سازمان، در سال جاری برنامه‌ای کامل و هدفمند برای پرداخت به‌موقع مطالبات مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی طرف‌قرارداد یا تهاتر این مطالبات با بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای پرداخت به روز مطالبات همه مراکز طرف قرارداد داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اهمیت سلامت و در راستای ارائه خدمات بهینه و خدمات هوشمند سلامت، سازمان تأمین اجتماعی تصمیم به حذف نسخه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه الکترونیک گرفت. در این بین پزشکان، دندان‌پزشکان، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، فیزیوتراپی‌ها و مراکز تصویربرداری نیز می‌توانند با متصل شدن به سامانه تأمین اجتماعی یا استفاده از واسط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) از این خدمت بهره‌مند شوند و نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی ارائه کنند.