شناسهٔ خبر: 54232997 - سرویس ورزشی
منبع: راه دانا | لینک خبر

تارتار: اگر خدابنده‌لو دلش با ذوب آهن نباشد، نمی‌توانیم کاری کنیم/ اسماعیلی: ذوب آهن یک گام از فوتبال ایران جلوتر است

مربیان ذوب آهن و نساجی پس از بازی هفته بیست و نهم که با تساوی بدون گل به پایان رسید، در کنفرانس مطبوعاتی صحبت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل اسماعیلی سرمربی نساجی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل ذوب آهن در نشست خبری اظهار داشت: در ابتدای صحبت‌هایم و قبل از صحبت کردن درباره این بازی به مردم خوب آبادان باید تسلیت بگویم. امیدوارم هیج وقت غم نبینند. باید مهندسان ما بیشتر فکر و تحقیق کنند تا جای دیگری چنین آسیبی نبینیم. همچنین از باشگاه خوب ذوب آهن تشکر ویژه کرده. از قدیم الایام اینگونه بود که شاید ذوب آهن یک گا جلوتر از فوتبال ایران باشد. به این جهت نکاتی مثلا احترام گذاشتن به تیم حریف که سایر تیم‌ها کمتر به آن توجه دارند، توجه می‌کنند.

وی اضافه کرد: از تیم، کارخانه، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن که به استقبال تیم نساجی آمدند تشکر می‌کنم. همچنین در شروع بازی تونلی را با بازیکنان خوب ذوب آهن تشکیل داده و به تیم ما انرژی دادند. باید همه یاد بگیریم به هم احترام گذاریم. مربیان، بازیکنان و داوران کنار هم کار می‌کنند تا فوتبال و ورزش زیبا انجام شود و مردم لذت ببرند. واقعا از باشگاه ذوب آهن تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم نساجی درباره روند بازی با ذوب آهن، توضیح داد: پس از بازی‌های جام حذفی با توجه به فشاری که به تیم ما آمده مقداری بدن بچه‌ها خالی کرده. کارمان سخت است. در نیمه اول مقداری ضعیف تر بودیم و سردرگم و بد کار کردیم اما در نیمه دوم بازی متعادل بود. در این نیمه شرایط متعادل شد و بازی را گرفتیم. در کل این مسابقه خیلی افت و خیز نداشت و با توجه به موقعیت‌های دو تیم، تساوی عادلانه بود. در نهایت باید بگویم وقت داشتیم مقداری به  جوان‌ها بازی بدهیم و از شرایط آنها استفاده کنیم. امیدوارم در بازی‌ بعدی ضمن بهره‌گیری از بزرگان تیم بیشتر به جوان‌ها انگیزه و بها بدهند.


*تارتار: اگر خدابنده‌لو دلش با ذوب آهن نباشد، نمی‌توانیم کاری کنیم
مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل نساجی در نشست خبری اظهار داشت: باید من هم در ابتدا حادثه تلخ آبادان را به همه مردم کشورم به خصوص استان خوزستان و شهر آبادان تسلیت بگویم.  نیمه اول را خیلی خوب شروع کردیم و کاملا مسلط به بازی بودیم. موقعیت‌های خوبی هم نصیب‌مان شد اما کم دقت بودیم. بچه‌ها به ویژه روی ضربات ایستگاهی فرصت های خوبی داشتند و می‌توانستیم در نیمه اول کار نساجی را تمام کنیم که نشد. در نیمه دوم نساجی تغییراتی را ایجاد کرد. مقداری بازی متعادل‌تر شد به ویژه در شروع این نیمه و 15 دقیقه ابتدایی.

وی افزود: بعد از آن دوباره به بازی مسلط شدیم و موقعیت های داشتیم. امروز روز ما نبود و با وجود داشتن موقعیت‌های پرشمار، توپ‌های‌مان به گل نمی‌نشست. مهم کیفیت تیمی است. توانستیم کامل خود را به حریف دیکته کنیم. البته نساجی در نیمه دوم با برنامه کار کرد و در ضدحمله موقعیت داشت. البته بچه‌ها هوشیار بودند و گلی دریافت نکردیم. در مجموع استحقاق بردن را ضمن احترام به تیم خوب نساجی داشتیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن تصریح کرد: در اواخر فصل هستیم و بازی ها به هم نزدیک است. بچه‌ها خسته هستند و احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. باید همه چیز را به ویژه در استفاده از بازیکنان مان رعایت کنیم. باید به نفرات جوان بها بدهیم. امروز هم توانستیم یکی از بازیکنان آکادمی ذوب آهن را در نیمه دوم بازی بدهیم. خدا را شکر خوب کار کرد و باعث خوشحالی ما شد. برای دیدار هفته آینده که سخت خواهد بود آماده می‌شویم و امیدوارم از آن دیدار هم دست پر بازگردیم.

تارتار درخصوص صحنه مشکوکی از بازی، عنوان کرد: نمی‌توانیم نظر کارشناسی دقیقی بدهیم. باید فیلم را ببینیم. زیرا از صحنه دور بودیم. امیدوارم داوران اشتباه نکرده باشند. علی صفایی و همکارانش داوران خوبی هستند. در نیمه دوم مقداری قضاوت تغییر کرد اما در مجموع قضاوتشان در نتیجه تاثیرگذار نبود.

وی درخصوص اینکه به دلیل تمدید نشدن قرارداد سرمربی ذوب آهن در سه فصل اخیر، این باشگاه عملکرد خوبی نداشت و آیا امسال با تمدید قراردادش برنامه ای برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، حفظ ستاره‌ها و جذب بازیکنان جدید دارد، گفت: باشگاه تلاش می‌کند قرارداد بچه‌هایی که قراردادشان با تمام شده، تمدید کند. با توجه به بازی‌های خوبی که امسال انجام دادیم، بچه‌ها خواهان زیادی آن هم با مبالغ سنگین دارند. واقعا کار سخت است و نمی‌دانم چرا تا این مقدار بودجه ها تبعیض دارد و متفاوت است.

سرمربی ذوب آهن اضافه کرد: برخی تیم ها برای یک بازیکن داخلی ناگهان 20 میلیارد هزینه می‌کنند و برای ما که بودجه محدودی داریم، کار سخت می‌شود اما تا جایی که می‌دانم باشگاه تلاش دارد بازیکنان را حفظ کند.

تارتار درمورد احتمال جدایی محمد خدابنده‌لو در پایان فصل، توضیح داد: او با توجه به سن و سال کمش پیشنهادات زیادی دارد. نیم فصل اول هم قصد رفتن داشت اما از خواستیم و ماند. بازی‌های خوبی هم برای ما انجام داد. باید از محمد تشکر کنم. اگر دلش با ما باشد، قطعا می‌ماند و باز هم از او استفاده خواهیم کرد. اگر هم دلش با ذوب آهن نباشد، نمی‌توانیم کاری کنیم زیرا بازیکن آزاد است و پیشنهادات وسوسه انگیزی که به خدابنده لو رسیده کار را سخت می‌کند. البته با همکاری مدیریت باشگاه خیلی تلاش می‌کنیم 80- 70 درصد تیم را برای فصل آینده حفظ کنیم تا تیم تقویت شود. امیدوارم سال آینده شرایط بهتری به دست بیاوریم.
انتهای پیام/