شناسهٔ خبر: 54231731 - سرویس گوناگون
منبع: آنا | لینک خبر

دو جزیره زیبا برای گردشگران در ایران

دیدنی‌های کیش در فصول سرد سال به دلیل خنکی مطلوب هوا از جذابیت خاصی برخوردار است. این جزیره دارای جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوانی است.تفریحات این جزیره می‌توانند تعطیلات عالی و پر از شادی و شادی را برای شما به ارمغان بیاورند که در هیچ جای دیگری تجربه نکرده‌اید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، دیدنی های کیش در فصول سرد سال به دلیل خنکی مطلوب هوا از جذابیت خاصی برخوردار است. این جزیره دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری فراوانی است.تفریحات این جزیره می توانند تعطیلات عالی و پر از شادی و شادی را برای شما به ارمغان بیاورند که در هیچ جای دیگری تجربه نکرده اید. این جزیره یکی از جزایر بزرگ سرسبز استان هرمزگان است. بیشتر دیدنی های این جزیره شگفت انگیز است که طبیعت آن را در طول سالیان متمادی خلق کرده و به دست انسان اصلاح شده است.

این جزیره یکی از مهم ترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری ایران است که در منطقه کوچکی مکان های دیدنی زیادی دارد. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، خوب است قبل از شروع سفر، برای بازدید از جاذبه های این جزیره برنامه ریزی کنید.

زیبایی ها و دیدنی های این جزیره در تور کیش را به عنوان مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است. در این مقاله که به نوعی راهنمای سفر به این جزیره می باشد شما را با بهترین جاذبه های گردشگری این جزیره آشنا می کنیم.

موزه خلیج فارس

به اعلام سفر باتو ، مجموعه و موزه هنر خلیج فارس در ساحل جنوب غربی جزیره یکی از امکانات ارزشمند این جزیره است که به مکان دیدنی این جزیره تبدیل شده است. این مجموعه دارای معماری پرورش صدف است که شما را شگفت زده خواهد کرد. البته این شگفتی با ورود به ساختمان چند برابر خواهد شد.

مجموعه هنری خلیج فارس با مساحتی نزدیک به ۳۶۲۰ متر مربع محل برگزاری نمایشگاه و فروش صنایع دستی داخلی و خارجی است و تنوع آثار آن را به یکی از مراکز مهم عرضه کالاهای ایرانی تبدیل کرده است. آثار هنری. موزه خلیج فارس در طبقه همکف این ساختمان قرار دارد که دارای ۵ گالری شامل اسناد تاریخی مربوط به خلیج فارس و یک نمایشگاه هنری است.

مجموعه خلیج عربی از بخش‌های مختلفی از جمله گالری، آمفی‌تئاتر مجهز، بخش‌های مدیریت اداری و کافه تشکیل شده است. برای بازدید از موزه نیازی به پرداخت هزینه نیست و بازدید از موزه برای همه رایگان است.

کشتی یونانی

شاید یکی از معروف ترین مکان های این جزیره کشتی یونانی این جزیره باشد. کشتی یونانی تاریخچه جالبی دارد. این کشتی ساخت انگلستان و متعلق به یونان در سال ۱۳۴۵ در دریای این جزیره غرق شد و از آن زمان یونانی ها برای نجات کشتی زیبا و مجلل خود تلاش زیادی کردند. اما ظاهرا ایرادات فنی جدی تر از این معاملات بود. بنابراین نفت کشتی تخلیه شد و خود او در جزیره ماند. تصویر کشتی یونانی روی آب در هنگام غروب و البته در شب بسیار زیبا و دیدنی است. به خصوص اگر عاشق عکاسی هستید، این صحنه را از دست ندهید.

شهربازی این جزیره نیز یکی دیگر از مکان های تفریحی این جزیره است که برای کودکان جذابیت خاصی دارد.

اسکله تفریحی یکی از بهترین مکان های دیدنی این جزیره است

اسکله تفریحی یکی از بهترین مکان‌های دیدنی این جزیره است که در فهرست ۱۶ جاذبه برتر این جزیره قرار دارد. این اسکله در ساحل جزیره قرار دارد که عرشه چوبی زیبایی دارد و شما را به آب های نیلگون خلیج عربی می برد. این مکان یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی و گردش دراین جزیره است. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده و طول آن به ۴۳۷ متر می رسد. این اسکله به مراکز تفریحی دیگر مانند بولینگ مریم، سینما چهار بعدی و باشگاه تفریحات دریایی نزدیک است و می توانید از این امکانات به خوبی استفاده کنید. اطراف اسکله پر از کافه، رستوران، مراکز تفریحی و… شما می توانید اوقات خوشی را در اینجا سپری کنید.

شهر زیرزمینی کاریز یکی از دیدنی های این جزیره است

یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری این جزیره، شهر زیرزمینی کاریز است. این شهر در واقع یک قنات بسیار بزرگ با مساحتی در حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع است که به همین دلیل نام آن شهر است. عمق شهر زیرزمینی کاریز حدود ۱۶ متر است. یعنی برای رسیدن به آن باید ۱۶ متر زیر زمین پایین بیایید. ارتفاع خود کاریز حدود ۸ متر است. تمام دیوارها و سقف با انواع صدف های زیبا پوشیده شده است.

اکواریوم:

این آکواریوم یکی از نقاط گردشگری استان هرمزگان و یکی از جامع ترین و مجهزترین آکواریوم های ایران است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر کشور به ایران سفر می کنند.این جزیره. برای علاقه مندان به دنیای زیر آب و کسانی که فرصت غواصی ندارند، این آکواریوم قدم زدن و لذت بردن از تنوع آبزیان در خلیج فارس را آسان کرده است.

دراین آکواریوم گونه های آبزی زیبایی در اندازه های مختلف نگهداری می شود که از نظر شکل، رنگ، فلس و ظاهر منحصر به فرد هستند. بیشتر بازدیدکنندگان از این آکواریوم محققان، دانش آموزان و کودکان هستند. در کنار دیدن سایر تفریحات ، بازدید از آکواریوم آن خالی از لطف نیست و خاطره خوشی را در کنار خانواده و دوستان برای شما رقم خواهد زد. تور قشم سفر باتو را از دست ندهید.

این آکواریوم در جنوب شرقی جزیره و در کنار پارک دلفین ها قرار دارد. این آکواریوم زیبا فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد. برای دسترسی به این آکواریوم می توانید به راحتی با تاکسی، مینی بوس، ماشین شخصی و حتی دوچرخه به این مجموعه بروید و سفری به یاد ماندنی را در خاطرات خود ثبت کنید. بد نیست بدانید که این آکواریوم جزو مجموعه دلفین های این جزیره نیست. اما درست در کنار آن است.

انتهای پیام/۴۱۲۹/