شناسهٔ خبر: 54185975 - سرویس ورزشی
منبع: ایسنا | لینک خبر

انتقاد فدراسیون بوکس از عدم پخش زنده مسابقات!

اصغر عبداللهی

مسئول اجرایی و مسابقات فدراسیون بوکس از عدم پخش زنده رقابت‌های قهرمانی کشور انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حمید قبایی‌زاده مسئولی اجرایی و مسابقات فدراسیون بوکس ایران، در حاشیه رقابت‌های قهرمانی کشور بزرگسالان (انتخابی تیم ملی به میزبانی زاهدان گفت: سی امین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور در استان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است و شب چهارم مسابقات (مرحله نیمه‌نهایی) را پشت سر می‌گذاریم تا پس از مشخص شدن فینالیست‌ها، فردا با برگزاری 13 مبارزه در 13 وزن این رویداد را به پایان برسانیم.

او با اشاره به سطح فنی خوب بوکسورهای شرکت کننده در این مسابقات ادامه داد: خوشبختانه این دوره از رقابت‌های کشوری کیفیت بالایی دارد، چرا که حکم انتخابی تیم ملی را دارد و همه ملی پوشان در آن با قدرت شرکت کرده‌اند.

مسئول اجرایی فدراسیون بوکس درباره دلیل برگزاری مبارزات مرحله نیمه نهایی مسابقات در یک رینگ نیز اظهار کرد: در مراحل مقدماتی 28 داور در دو رینگ به قضاوت پرداختند و برای هر مسابقه ۱۴ داور مد نظر داشتیم، اما از مرحله نیمه نهایی که مبارزات حساس‌تر است در یک رینگ رقابت‌ها را پیگیری کردیم تا داوران به نحو شایسته‌ای انتخاب شوند. سعی کردیم از همه ظرفیت خود در یک رینگ استفاده کنیم.

او درباره برخی اعتراضات نسبت به نحوه داوری مسابقات کشوری نیز توضیح داد: اعتراض به داوری در همه رشته‌ها وجود دارد، اما مسابقات بوکس را پنج داور (یک داور وسط و چهار داور کنار رینگ) قضاوت می‌کنند تا مشت یا صحنه‌ای از چشم دور نماند. اعتراضات به این دلیل است که مربیان تنها از یک زاویه می‌توانند مسابقه را ببینند، به همین علت برخی اعتراضات وجود دارد که طبیعی است.

قبایی‌زاده در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین دغدغه فدراسیون برای برگزاری این مسابقات چه بود؟ اظهار کرد: تعداد شرکت کنندگان در مسابقات کشوری زیاد است و برخلاف رشته‌های دیگر مسابقات بوکس معمولا در یک هفته با بیش از یک هفته برگزار می‌شود که شرایط را سخت می‌کند، با این حال مشکل خاصی نداریم، اما بزرگ‌ترین دغدغه ما پخش زنده تلویزیونی این مسابقات است که تاکنون موفق نشده‌ایم.

او درباره برنامه‌های آینده فدراسیون بوکس برای برگزاری رقابت‌های تدارکاتی یا رسمی نیز گفت: با برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور کادر فنی تیم ملی نفرات منتخب را به اردو دعوت می‌کند و به زودی تمرینات تیم ملی برپا می‌شود. با وجود تعویق بازی‌های آسیایی، تیم ملی بوکس مسابقات بین‌المللی و پیکارهای جهانی و آسیایی را پیش رو دارد. ضمن آن که مسابقات بوکس قهرمانی کشور جوانان نیز اواخر تیر امسال برگزار می شود.

انتهای پیام