شناسهٔ خبر: 54184990 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

تذکر جدی نماینده مجلس به وزیر تعاون و رفاه اجتماعی

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص کاستی‌های تنها بیمارستان تامین اجتماعی گیلان هشدار جدی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم نجفی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به‌عدم اجرای عدالت در ساخت و تجهیز بیمارستان، درمانگاه‌های عمومی و تخصصی در گیلان اظهار کرد: در استان گیلان تنها یک بیمارستان تأمین اجتماعی وجود دارد در حالی است که استان همجوار از پنج بیمارستان تأمین اجتماعی برخوردار است. 

وی با بیان اینکه بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت به عنوان تنها بیمارستان تأمین اجتماعی استان گیلان فاقد بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی است، افزود: سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد بخش جراحی قلب به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص یافت اما مدیر فعلی تامین اجتماعی به این دلیل که بیمارستان سند مالکیت و سطح‌بندی منطقه‌ای ندارد، اعتبار را جذب نکرد. 

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس با غیرمنطقی دانستن ادعاهای مطروحه و نیاز مبرم استان به امکانات و تجهیزات گفت: آیا بدون سند مالکیت می‌توان دو هزار و ۲۸۰ متر مربع بنا ساخت؟ چطور استانی که ۶ سال پیاپی رتبه اول آمار فوت شدگان بازنشستگان را دارد و رتبه ارائه خدمات درمانی آن ۲۸ است از لحاظ سطح‌بندی اولویت ندارد؟ 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به وجود تنها هفت دستگاه آنژیوگرافی در استان گیلان بیان کرد: تنها یکی از آن‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و مابقی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد. 

نجفی با تذکر جدی به وزیر تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطلع باشد چنانچه ظرف یک ماه مشکل تنها بیمارستان تأمین اجتماعی استان گیلان را حل نکند باید پاسخگوی سوال نمایندگان این استان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باشد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸