شناسهٔ خبر: 54059458 - سرویس فرهنگی
منبع: فارس | لینک خبر

قطر ۱۵ ناشر دارد و سالانه ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ می‌کند

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از غرفه قطر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید و با مهمانان قطری گفت‌وگو کرد. رئیس نمایشگاه کتاب بین‌المللی قطر در این دیدار گفت: ناشران بزرگ قطری سالانه ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، هومان حسن‌پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه کشور قطر مهمان ویژه نمایشگاه امسال حاضر شد و درباره تفاوت و نحوه فعالیت حوزه نشر در قطر گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار از نحوه دریافت مجوز ناشران قطری، تعداد انتشارات فعال در این کشور، تیراژ سالانه هر انتشارات، انواع نشرها و حق کپی‌رایت در کشور قطر از میهمانان وزارت فرهنگ و ارشاد قطری پرسید.

قطر سالانه ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ می‌کند

جاسم ابوالعینین، رئیس نمایشگاه کتاب بین‌المللی قطر نیز در پاسخ به سوالات حسن‌پور گفت: مجموع ناشران و توزیع‌کنندگان قطری به ۱۵ ناشر می‌رسد که در خلال حضورمان در نمایشگاه بین‌المللی تهران، نشر دارنبجه ناشر تخصصی کودک و نوجوان نیز حضور دارد. همچنین ناشران بزرگ قطری سالانه ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ می‌کنند. البته تیراژ این عناوین بستگی به تعداد عرضه آن‌ها در بازار دارد و متناسب با تقاضای بازار چاپ می‌شود.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی دوحه افزود: اتحادیه ناشران قطری عمری ۵ ساله دارد و مدافع حقوق ناشران است و سعی دارد بازار نشر قطر را بهبود ببخشد.

وی همچنین درباره حق کپی رایت و نحوه دریافت مجوز چاپ کتاب توسط ناشران قطری عنوان کرد: اداره کپی‌رایت ما، سازمانی جدا از وزارت فرهنگ است، اما دریافت مجوز چاپ کتاب توسط وزارت فرهنگ ما صورت می‌گیرد.

پیشنهاد تبادل و انتقال تجربه میان اتحادیه ناشران ایران و قطر

در پایان رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به میهمانان قطری، پیشنهاد تبادل و انتقال تجربه برای بهبود فعالیت اتحادیه ناشران این کشور را داد.

انتهای پیام/