شناسهٔ خبر: 52245002 - سرویس بین‌الملل
منبع: شفقنا | لینک خبر

درخواست حماس از کشورهای عربی برای نپذیرفتن عضویت تل آویو در اتحادیه آفریقا

صاحب‌خبر -

شفقنا- جنبش حماس از کشورهای عربی درخواست کرد که از تلاش های ضد صهیونیستی الجزایر در اتحادیه آفریقا حمایت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری معا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از دیگر کشورهای دوست عربی و آفریقایی خواست به تلاش‌های الجزایر پاسخ دهند و مواضع خود را با این کشور برای بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از عضویت در اتحادیه آفریقا هماهنگ کنند.

حماس در بیانیه ای اعلام کرد: از نزدیک تدارکات جاری برای نشست آتی آفریقا در پایتخت اتیوپی که در پنجم فوریه آینده برگزار می شود را رصد می کند. کشور الجزایر برای گنجاندن پرونده اخراج رژیم صهیونیستی از عضویت در اتحادیه آفریقا به عنوان ناظر در صدر فهرست پرونده هایی که در این اجلاس مورد بحث قرار گیرد، تلاش هایی داشته است و این گامی که اصالت موضع الجزایر را بیان می کند و مردم فلسطین با افتخار و قدردانی به آن نگاه می کنند.

این جنبش تاکید کرد: اخراج رژیم صهیونیستی از عضویت در اتحادیه آفریقا باید خواسته همه کشورهای زیر پرچم این اتحادیه باشد، زیرا حضور اشغالگران در هر سطحی از اتحادیه با اصول قاره آفریقا و میراث تاریخی آن که رها شدن از شر رژیم های آپارتایدی که امروزه اسرائیل در شنیع ترین شکل نماینده آن است، در تعارض است.

بر اساس این بیانیه، پیوستن رژیم صهیونیستی به اتحادیه آفریقا برای بهره برداری از منابع و ثروت آن و شعله ور کردن آتش جنگ ها در این قاره، برای افزایش معاملات تسلیحاتی این رژیم است.

این خبر را در معا می توانید ببینید.