شناسهٔ خبر: 52244993 - سرویس ورزشی
منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فهد طالب و روز درخشان در آزادی

تنها قهرمان عراق در بازی ایران! (عکس)

دروازه بان عراقی‌ها در بازی روز گذشته موقعیت های زیادی را از ستاره های تیم ملی ایران گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه تیم ایران روز گذشته با برد یک بر صفر مقابل عراق جواز صعود به جام جهانی قطر را کسب کرد، اما شاید اگر فهد طالب درون دروازه عراقی ها نبود، آنها با تفاضل گل بیشتری بازنده می‌شدند.


گلر تیم ملی عراق در بازی روز گذشته بارها مقابل فرصت های ایده‌آل بازیکنان ایران ایستادگی کرد و اجازه نداد تیم کشورمان گل ها بیشتری را به ثمر برساند.


او به خصوص در نیمه اول سیوهای فوق العاده‌ای داشت. در دقیقه 25 شوت زیبای علیرضا جهانبخش می‌توانست وارد دروازه شود که طالب آن را برگشت داد، در ریباند هم ضربه قلی‌زاده را طالب مهار کرد تا تیمش در بازی بماند.

 


یک دقیقه بعد طالب روی ضربه دیدنی امیری واکنشی تماشایی داشت و توپ را راهی کرنر کرد. در دقیقه 29 علی قلی‌زاده شانس خود را برای شوتزنی امتحان کرد و در ریباند توپ به جهانبخش رسید که در هردو صحنه فهد طالب فوق العاده کار کرد. در دقایق پایانی نیمه اول هم او روی ضربه جهانبخش دوباره مانع از باز شدن دروازه اش شد.


گلر عراقی ها در نیمه دوم هم چند فرصت را از تیم ملی ایران گرفت که مهم ترینش شوت سعید عزت‌اللهی بود. 


این عملکرد خوب از دروازه بان اجازه نداد تا تیم ایران به گل های بیشتری برسد و حتی از چشم رسانه های عراقی نیز دور نماند. این رسانه‌ها با پرداختن به واکنش های طالب او را به شخصیت کارتونی واکاشی زوما تشبیه کردند که دروازه تیم شان را بارها نجات داده است.