شناسهٔ خبر: 52243428 - سرویس فرهنگی
منبع: الف | لینک خبر

ثبت‌نام برای یارانه اعتباری خرید کتاب مجددا باز شد

معاون اداری و مالی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از بازگشایی مجدد سامانه ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، محمد خلج(معاون اداری و مالی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران) دراین‌باره گفت: با توجه به تماس‌های مکرر و استقبال دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار یارانه خرید کتاب ویژه این گروه‌ها را افزایش داد. لذا سامانه ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب به نشانی ketab.ir مجددا برای ثبت‌نام علاقه‌مندان در دسترس قرار گرفته است. 

او همچنین تاکید کرد: با توجه به این‌که در روزهای پایانی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران قرار داریم دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام و خرید کتاب اقدام کنند. یارانه خرید کتاب (بن کتاب) به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند و برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست و سهم خریدار از یارانه اعتبار خرید کتاب هنگام خرید کتاب محاسبه و کسر می‌شود. 

خلج در ادامه بیان کرد: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۱۵۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۱۰۰ هزار تومان نیز سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی نیز ۵۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۲۵۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۲۵۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران خواهد بود.

محمد خلج در پایان گفت: هر کد ملی تنها یک بار مجاز به دریافت یارانه خرید کتاب (بن کتاب) است و هنگام ثبت‌نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت‌نام کننده (کد ملی خریدار) باشد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.